A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Mitsubishi Galant | |
---|---|
Výrobca | Mitsubishi Motors |
Produkcia | 1969 – 2012 2015 – 2017 |
Krajina pôvodu | Nagoya Plant, Okazaki, Aichi, Japonsko (1969 – 2006) Port Melbourne, Austrália (1971 – 1972)[1] Tonsley Park, Austrália[2] (1972 – 2008) Normal, USA (1993 – 2012) Jakarta, Indonézia, Petone (1972 – 1975) a Porirua (1975 – 1998), Nový Zéland (Todd Motors/Mitsubishi Motors NZ) |
Trieda | Nižšia stredná trieda (1969 – 1983, 2015 – 2017) Stredná trieda (1983 – 2012) |
Mitsubishi Galant je automobil strednej triedy, ktorý v rokoch 1969 až 2012 vyrábala japonská automobilka Mitsubishi Motors. Jeho názov je odvodený z francúzskeho slova galant, čo znamená "galantný" alebo "rytiersky".[3] Celkovo sa vyrobilo viac ako päť miliónov kusov tohto modelu v deviatich generáciách. Pôvodne bol vyrábaný ako sedan nižšej strednej triedy, ale počas jeho produkcie sa zväšoval a dostal sa do strednej triedy.
Prvá generácia (A50; 1969 – 1973)
Prvá generácia | |
---|---|
Produkcia | 1969 – 1973 |
Predchodca | Mitsubishi Colt 1500 |
Príbuzné autá | Mitsubishi Galant GTO |
Trieda | Nižšia stredná trieda |
Typ karosérie | 2-dverový hardtop kupé 4-dverový sedan 5-dverové kombi |
Usporiadanie | Motor vpredu, zadný náhon |
Motor(y) | 1,3 l 4G30 R4 (A51) 1,4 l 4G33 I4 (A54) 1,5 l 4G31 R4 (A52) 1,6 l 4G32 R4 (A53) 1,7 L 4G35 R4 (A55) |
Rázvor | 2 420 mm |
Dĺžka | 4 080 mm |
Šírka | 1 560 mm |
Výška | 1 370 mm |
Hmotnosť | 825 kg |
Prvá generácia bola pôvodne známa ako Colt Galant a uvedená bola v decembri 1969 vo vtedajšom novom obchodnom zastúpení Galant Shop. Jeho dizajn bol nazývaný ako "Dynawedge", čo označovalo jeho zlepšenú aerodynamiku a celkovú siluetu. V ponuke boli tri verzie, ktoré poháňali motory Saturn : AI (1,3 litrový motor), AII a AIII (1,5 litrový motor). V septembri 1971 ich nahradili 1,4 a 1,6 litrové verzie (14L a 16L). V januári 1973 bol uvedený motor s objemom 1,7 litra (85 kW/115 koní) pochádzajúci z modelu GS. Pôvodne bol Galant dostupný len ako 4-dverový sedan, pričom 5-dverové kombi a 2-dverový hardtop (A53) boli pridané do ponuky v roku 1970.
Od roku 1970 bol v ponuke Galant s karosériou fastback coupé, známy ako Mitsubishi Galant GTO. Vytvorený bol vo vzore vtedajších amerických "muscle cars". Galant GTO hardtop bol dostupný s dvomi typmi motora Saturn a 2,0 litrovým motorom Astron 80. Názov GTO bol v Japonsku veľmi hodnotný a neskôr ho získal športový automobil Mitsubishi GTO z 90. rokov.
Druhá generácia (A112, A114, A115; 1973 – 1976)
Druhá generácia | |
---|---|
Iné názvy | Colt Galant Chrysler Colt (Južná Afrika)[4] Chrysler Valiant Galant Chrysler Galant Dodge Colt Plymouth Colt Plymouth Cricket |
Produkcia | 1973 – 1976 1974 – 1977 (Austrália) |
Typ karosérie | 2-dverový hardtop (H) 4-dverový sedan (A) 5-dverové kombi (V) |
Motor(y) | 1 597 cm³ Saturn 4G32 R4 (A112) 1 855 cm³ 'Astron 4G51 R4 (A114) 1 995 cm³ Astron 4G52 R4 (A115) |
Rázvor | 2 420 mm |
Dĺžka | 4 200 mm 4 215 mm (Kombi) |
Šírka | 1 600 – 1 615 mm |
Výška | 1 360 – 1 395 mm |
Hmotnosť | 940 kg (Sedan) 925 kg (Hardtop) 970 kg (kombi) |
Druhá generácia s názvom Mitsubishi Colt Galant A11 sa vyrábala v rokoch 1973 až 1976. Na domácom japonskom trhu bola uvedená dňa 24. mája 1973. Táto generácia bola exportovaná vo väčších počtoch mimo Japonska. Opätovne bola predávaná Chryslerom ako Dodge Colt v USA, ako Plymouth Colt a Plymouth Cricket v Kanade, ako Chrysler Valiant Galant a ako Chrysler Galant v Austrálii a ako Colt Galant v Európe. Všetky modely mali už rýchlostné páky prevodovky umiestnené do podlahy.
Táto generácia Galantu sa dodávala s celým radom motorov Astron s výkon do 92 kW/125 koní pri objeme 2 000 cm³. Takisto boli uvedené nové modely GL-II, SL-5, GT a GS-II.
Tretia generácia (A120/A130; 1976 – 1980)
Tretia generácia | |
---|---|
Iné názvy | Mitsubishi Galant Sigma Chrysler Sigma Mitsubishi Sigma Colt Galant Colt Sigma Dodge Colt (wagon) |
Produkcia | 1976 – 1980 |
Príbuzné autá | Galant Λ/Sapporo/Scorpion |
Trieda | Stredná trieda |
Typ karosérie | 4-dverový sedan 5-dverové kombi |
Usporiadanie | Motor vpredu, zadný náhon |
Motor(y) | 1 597 cm³ 4G32/G32B R4 (A121/131) 1 850 cm³ 4G51 R4 (A122) 1 995 cm³ 4G52/G52B R4 (A123/133) 2 555 cm³ 4G54 R4 (A125) |
Rázvor | 2 515 mm[5] |
Dĺžka | 4 330 mm[5] |
Šírka | 1 655 mm[5] |
Výška | 1 355 mm[5] |
Hmotnosť | 1 070 kg |
Tretia generácia bola uvedená v roku 1976 a bola známa ako Galant Σ (Sigma). V mnohých krajinách však bola známa jednoducho ako Galant. V roku 1977 bola uvedená karosárska verzia kombi a takisto bolo uvedené nové 2-dverové kupé, ktoré nahradilo Galant GTO. S treťou generáciou Mitsubishi tiež uviedlo pre Japonsko a ostatné krajiny, ktoré mali pod kontrolou emisie nové motory MCA-Jet. Na začiatku roka 1979 bol veľký výber motorov zredukovaný na dva motory 1,6 l (63 kW/86 koní) a 2,0 l (77 kW/105 koní).
Štvrtá generácia (1980 – 1987)
Štvrtá generácia | |
---|---|
Iné názvy | Mitsubishi Eterna Σ Mitsubishi Sigma Lonsdale |
Produkcia | apríl 1980 – 1987 |
Trieda | Stredná trieda |
Typ karosérie | 2-dverové kupé (Lambda) 4-dverový sedan 5-dverové kombi |
Usporiadanie | Motor vpredu, zadný náhon |
Prevodovka(y) | 5-rýchlostná manuálna 3-rýchlostná automatická |
Rázvor | 2 530 mm |
Dĺžka | 4 570 mm |
Šírka | 1 680 mm |
Výška | 1 380 mm |
Hmotnosť | 1 190 kg |
So štvrtou generáciou modelu Galant Σ/Eterna Σ debutovalo tiež veľa nových inovácií pre Mitsubishi. Vo väčšine krajín bola táto generácia predávaná ako Galant, iba na Novom Zélande a v Austrálii sa predávala ako Sigma. Galant sedan a kupé boli o niečo väčšie ako v tretej generácii. Pri výrobe štvrtej generácie sa dbalo na ergonómiu, aerodynamiku a bezpečnosť. Viac priestoru dostal interiér, hlavne v oblasti ramien, nôh a hlavy pre cestujúcich. Takisto bol zväčšený batožinový priestor. Interiér bol lepšie odhlučnený použitím kobercov a iných materiálov na tlmenie hlukov, pričom bola použitá dvojitá priečka medzi motorom a interiérom.
S touto generáciou sa začal montovať turbodúchadlom prepĺňaný motor Sirius pre športovejších šoférov. Tento motor poskytoval výkon 107 kW/145 koní pre automobily na japonskom trhu, a 115 kW/156 koní pre trhy, ktoré nepodliehali prísmym emisným normám. Pre niektroé benzínové motory Astron bol uvedený systém elektronického vstrekovania paliva. Tiež bol v ponuke prvý turbodieselový motor Astron 4D55. 2,3 litrový turbodiesel, ktorý poskytoval výkon 62 kW/84 koní, bol prvýkrát uvedený počas Parížskeho autosalónu v roku 1980.
2-dverové kupé bolo tiež dizajnovo upravené a predávalo sa pod názvami Galant Λ/Eterna Λ (pre Japonsko), Mitsubishi Scorpion (pre Austráliu) a Dodge Challenger/Plymouth Sapporo (pre USA).
Piata generácia (1983 – 1989)
Piata generácia | |
---|---|
Iné názvy | Mitsubishi Eterna/Eterna Sigma Mitsubishi Galant Sigma Mitsubishi Sapporo (Európa) Mitsubishi Sigma (USA) Mitsubishi V3000 (Nový Zéland) |
Produkcia | 1983 – 1989 |
Príbuzné autá | Mitsubishi Magna |
Typ karosérie | 4-dverový sedan 4-dverový hardtop sedan |
Usporiadanie | Motor vpredu, zadný náhon |
Motor(y) | 1 597 cm³ 4G32 R4 (E11A) 1 755 cm³ 4G37 R4 (E12A) 1 795 cm³ 4G62 R4 (E13A) 1 834 cm³ 4G93 LPG R4 (E19A) 1 997 cm³ G63B/4G63 R4 (E15A) 1 997 cm³ 4G63T turbo R4 (E15A) 1 998 cm² 6G71 V6 (E17A) 2 351 cm³ 4G64 R4 (E16A) 2 972 cm³ 6G72 V6 (E18A) 1 795 cm³ Sirius 4D65 TD R4 (E14A) |
Prevodovka(y) | 3-rýchlostná automatická 4-rýchlostná automatická 4X2-rýchlostná manuálna 5-rýchlostná manuálna |
Rázvor | 2 600 mm |
Dĺžka | 4 580 mm |
Šírka | 1 695 mm |
Výška | 1 385 mm |
Hmotnosť | 1 160 kg |
Piata generácia dostala predný náhon a predávala sa v kaosárskych verziách 4-dverový sedan a hardtop. Mitsubishi Motors kódovo označovalo tieto automobily ako "YF" a "YFW"—"W" pre "wide" (široký). Verzia kombi bola vo väčšine krajín efektívne nahradená modelom Mitsubishi Chariot. Galant bol tretím japonským automobilom, ktorý začal používať antiblokovací brzdový systém všetkých štyroch kolies, použitím systému Bosch ABS. Exportné výbavy boli často orientované na motorizáciu, teda GL modely boli v ponuke s motormi 1,6 l alebo 1,8 l, GLS modely (niekde GLX) mali 2,0 l motory (označované ako 2000 GLS) a dieselové verzie mali 1,8 l motory Sirius. Japonské výbavy niesli názvy LS, LG, Super Saloon, Super Touring, Super Exceed, GSR-X až po najluxusnejšiu Royal. Vrcholové modely pre Japonsko ("Super Exceed" sedan alebo "VR" hardtop) boli poháňané 147 kW/200 koňovými turbodúchadlom prepĺňanými motormi Sirius Dash 3/2 valve.
Šiesta generácia (E31, E32, E33, E34, E35, E38, E39; 1987 – 1993)
Šiesta generácia | |
---|---|
Iné názvy | Mitsubishi Eterna Dodge 2000GTX (Canada) Eagle 2000GTX (Canada) Mitsubishi ZX/MF/MS/MX (Venezuela) |
Produkcia | 1987 – 1993 |
Trieda | Stredná trieda |
Typ karosérie | 4-dverový sedan 4-dverový hardtop sedan 5-dverový liftback |
Usporiadanie | Motor vpredu, predný náhon / pohon všetkých kolies |
Motor(y) | 1 597 cm³ 4G32 R4 (E31) 1 755 cm³ 4G37 R4 (E32) 1 836 cm³ 4G67 DOHC R4 (E35) 1 997 cm³ 4G63 DOHC R4 (E33/E39) 1 997 cm³ 4G63 turbo DOHC R4 (E39) 1 795 cm³ 4D65T TD R4 (E34) |
Prevodovka(y) | 4-rýchlostná automatická 5-rýchlostná manuálna |
Rázvor | 2 600 mm |
Dĺžka | 4 560 mm |
Šírka | 1 695 mm |
Výška | 1 360 mm |
Pozri aj | Mitsubishi Eclipse Eagle Talon Plymouth Laser |
Šiesta generácia vyhrala cenu Car of the Year Japan v roku 1987, pričom GS model sa stal v roku 1989 Import Car of the Year časopisu Motor Trend.[6] V tejto generácii Mitsubishi v roku 1987 uviedlo adaptívne vzduchové pruženie Dynamic ECS,[7] ktoré bolo prvým produkčným poloaktívným elektronicky riadeným systémom pruženia pre osobné automobily.[8][9][10][11][12]
Šiesta generácia bola tiež prvá, pri ktorej bol uvedený variant VR-4. Tento variant bol základom pre účasť automobily Mitsubishi Motors v Majstrovstvách sveta v rely. 2-litrový turbodúchadlom prepĺňaný DOHC motor 4G63 a pohon všetkých štyroch kolies boli neskôr s malými úpravami použité v automobile Mitsubishi Lancer Evolution, a ostali vo výrobe ďalších 15 rokov.
- Bezpečnosť
Hodnotenia nárazových skúšok National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) pre 1991 – 1993 Galant:[13]
- Šofér z prednej strany:
- Spolujazdec z prednej strany:
- Šofér z bočnej strany:
- Zadný spolujazdec z bočnej strany:
- Prevrátenie: Nehodnotené
Siedma generácia (E52, E53, E54, E57, E64, E72, E74, E77, E84, E88; 1992 – 1998)
Zdroj:Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk