Mitsubishi Galant - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Mitsubishi Galant
Mitsubishi Galant
Výrobca Mitsubishi Motors
Produkcia 1969 – 2012
2015 – 2017
Krajina pôvodu Nagoya Plant, Okazaki, Aichi, Japonsko (1969 – 2006)
Port Melbourne, Austrália (1971 – 1972)[1]
Tonsley Park, Austrália[2] (1972 – 2008)
Normal, USA (1993 – 2012)
Jakarta, Indonézia, Petone (1972 – 1975) a Porirua (1975 – 1998), Nový Zéland (Todd Motors/Mitsubishi Motors NZ)
Trieda Nižšia stredná trieda (1969 – 1983, 2015 – 2017)
Stredná trieda (1983 – 2012)

Mitsubishi Galant je automobil strednej triedy, ktorý v rokoch 1969 až 2012 vyrábala japonská automobilka Mitsubishi Motors. Jeho názov je odvodený z francúzskeho slova galant, čo znamená "galantný" alebo "rytiersky".[3] Celkovo sa vyrobilo viac ako päť miliónov kusov tohto modelu v deviatich generáciách. Pôvodne bol vyrábaný ako sedan nižšej strednej triedy, ale počas jeho produkcie sa zväšoval a dostal sa do strednej triedy.

Prvá generácia (A50; 1969 – 1973)

Prvá generácia
1969 Mitsubishi Colt Galant AII Custom L.jpg
Produkcia 1969 – 1973
Predchodca Mitsubishi Colt 1500
Príbuzné autá Mitsubishi Galant GTO
Trieda Nižšia stredná trieda
Typ karosérie 2-dverový hardtop kupé
4-dverový sedan
5-dverové kombi
Usporiadanie Motor vpredu, zadný náhon
Motor(y) 1,3 l 4G30 R4 (A51)
1,4 l 4G33 I4 (A54)
1,5 l 4G31 R4 (A52)
1,6 l 4G32 R4 (A53)
1,7 L 4G35 R4 (A55)
Rázvor 2 420 mm
Dĺžka 4 080 mm
Šírka 1 560 mm
Výška 1 370 mm
Hmotnosť 825 kg

Prvá generácia bola pôvodne známa ako Colt Galant a uvedená bola v decembri 1969 vo vtedajšom novom obchodnom zastúpení Galant Shop. Jeho dizajn bol nazývaný ako "Dynawedge", čo označovalo jeho zlepšenú aerodynamiku a celkovú siluetu. V ponuke boli tri verzie, ktoré poháňali motory Saturn : AI (1,3 litrový motor), AII a AIII (1,5 litrový motor). V septembri 1971 ich nahradili 1,4 a 1,6 litrové verzie (14L a 16L). V januári 1973 bol uvedený motor s objemom 1,7 litra (85 kW/115 koní) pochádzajúci z modelu GS. Pôvodne bol Galant dostupný len ako 4-dverový sedan, pričom 5-dverové kombi a 2-dverový hardtop (A53) boli pridané do ponuky v roku 1970.

Od roku 1970 bol v ponuke Galant s karosériou fastback coupé, známy ako Mitsubishi Galant GTO. Vytvorený bol vo vzore vtedajších amerických "muscle cars". Galant GTO hardtop bol dostupný s dvomi typmi motora Saturn a 2,0 litrovým motorom Astron 80. Názov GTO bol v Japonsku veľmi hodnotný a neskôr ho získal športový automobil Mitsubishi GTO z 90. rokov.

Druhá generácia (A112, A114, A115; 1973 – 1976)

Druhá generácia
1976 Chrysler Galant (GC) GL sedan (16769746057).jpg
Iné názvy Colt Galant
Chrysler Colt (Južná Afrika)[4]
Chrysler Valiant Galant
Chrysler Galant
Dodge Colt
Plymouth Colt
Plymouth Cricket
Produkcia 1973 – 1976
1974 – 1977 (Austrália)
Typ karosérie 2-dverový hardtop (H)
4-dverový sedan (A)
5-dverové kombi (V)
Motor(y) 1 597 cm³ Saturn 4G32 R4 (A112)
1 855 cm³ 'Astron 4G51 R4 (A114)
1 995 cm³
Astron 4G52 R4 (A115)
Rázvor 2 420 mm
Dĺžka 4 200 mm
4 215 mm (Kombi)
Šírka 1 600 – 1 615 mm
Výška 1 360 – 1 395 mm
Hmotnosť 940 kg (Sedan)
925 kg (Hardtop)
970 kg (kombi)

Druhá generácia s názvom Mitsubishi Colt Galant A11 sa vyrábala v rokoch 1973 až 1976. Na domácom japonskom trhu bola uvedená dňa 24. mája 1973. Táto generácia bola exportovaná vo väčších počtoch mimo Japonska. Opätovne bola predávaná Chryslerom ako Dodge Colt v USA, ako Plymouth Colt a Plymouth Cricket v Kanade, ako Chrysler Valiant Galant a ako Chrysler Galant v Austrálii a ako Colt Galant v Európe. Všetky modely mali už rýchlostné páky prevodovky umiestnené do podlahy.

Táto generácia Galantu sa dodávala s celým radom motorov Astron s výkon do 92 kW/125 koní pri objeme 2 000 cm³. Takisto boli uvedené nové modely GL-II, SL-5, GT a GS-II.

Tretia generácia (A120/A130; 1976 – 1980)

Tretia generácia
1978 Mitsubishi Galant Sigma 1600SL Super A131A.jpg
Iné názvy Mitsubishi Galant Sigma
Chrysler Sigma
Mitsubishi Sigma
Colt Galant
Colt Sigma
Dodge Colt (wagon)
Produkcia 1976 – 1980
Príbuzné autá Galant Λ/Sapporo/Scorpion
Trieda Stredná trieda
Typ karosérie 4-dverový sedan
5-dverové kombi
Usporiadanie Motor vpredu, zadný náhon
Motor(y) 1 597 cm³ 4G32/G32B R4 (A121/131)
1 850 cm³ 4G51 R4 (A122)
1 995 cm³ 4G52/G52B R4 (A123/133)
2 555 cm³ 4G54 R4 (A125)
Rázvor 2 515 mm[5]
Dĺžka 4 330 mm[5]
Šírka 1 655 mm[5]
Výška 1 355 mm[5]
Hmotnosť 1 070 kg

Tretia generácia bola uvedená v roku 1976 a bola známa ako Galant Σ (Sigma). V mnohých krajinách však bola známa jednoducho ako Galant. V roku 1977 bola uvedená karosárska verzia kombi a takisto bolo uvedené nové 2-dverové kupé, ktoré nahradilo Galant GTO. S treťou generáciou Mitsubishi tiež uviedlo pre Japonsko a ostatné krajiny, ktoré mali pod kontrolou emisie nové motory MCA-Jet. Na začiatku roka 1979 bol veľký výber motorov zredukovaný na dva motory 1,6 l (63 kW/86 koní) a 2,0 l (77 kW/105 koní).

Štvrtá generácia (1980 – 1987)

Štvrtá generácia
Mitsubishi Galant 2000 GLS 1983.jpg
Iné názvy Mitsubishi Eterna Σ
Mitsubishi Sigma
Lonsdale
Produkcia apríl 1980 – 1987
Trieda Stredná trieda
Typ karosérie 2-dverové kupé (Lambda)
4-dverový sedan
5-dverové kombi
Usporiadanie Motor vpredu, zadný náhon
Prevodovka(y) 5-rýchlostná manuálna
3-rýchlostná automatická
Rázvor 2 530 mm
Dĺžka 4 570 mm
Šírka 1 680 mm
Výška 1 380 mm
Hmotnosť 1 190 kg

So štvrtou generáciou modelu Galant Σ/Eterna Σ debutovalo tiež veľa nových inovácií pre Mitsubishi. Vo väčšine krajín bola táto generácia predávaná ako Galant, iba na Novom Zélande a v Austrálii sa predávala ako Sigma. Galant sedan a kupé boli o niečo väčšie ako v tretej generácii. Pri výrobe štvrtej generácie sa dbalo na ergonómiu, aerodynamiku a bezpečnosť. Viac priestoru dostal interiér, hlavne v oblasti ramien, nôh a hlavy pre cestujúcich. Takisto bol zväčšený batožinový priestor. Interiér bol lepšie odhlučnený použitím kobercov a iných materiálov na tlmenie hlukov, pričom bola použitá dvojitá priečka medzi motorom a interiérom.

S touto generáciou sa začal montovať turbodúchadlom prepĺňaný motor Sirius pre športovejších šoférov. Tento motor poskytoval výkon 107 kW/145 koní pre automobily na japonskom trhu, a 115 kW/156 koní pre trhy, ktoré nepodliehali prísmym emisným normám. Pre niektroé benzínové motory Astron bol uvedený systém elektronického vstrekovania paliva. Tiež bol v ponuke prvý turbodieselový motor Astron 4D55. 2,3 litrový turbodiesel, ktorý poskytoval výkon 62 kW/84 koní, bol prvýkrát uvedený počas Parížskeho autosalónu v roku 1980.

2-dverové kupé bolo tiež dizajnovo upravené a predávalo sa pod názvami Galant Λ/Eterna Λ (pre Japonsko), Mitsubishi Scorpion (pre Austráliu) a Dodge Challenger/Plymouth Sapporo (pre USA).

Piata generácia (1983 – 1989)

Piata generácia
Mitsubishi Galant (1).jpg
Iné názvy Mitsubishi Eterna/Eterna Sigma
Mitsubishi Galant Sigma
Mitsubishi Sapporo (Európa)
Mitsubishi Sigma (USA)
Mitsubishi V3000 (Nový Zéland)
Produkcia 1983 – 1989
Príbuzné autá Mitsubishi Magna
Typ karosérie 4-dverový sedan
4-dverový hardtop sedan
Usporiadanie Motor vpredu, zadný náhon
Motor(y) 1 597 cm³ 4G32 R4 (E11A)
1 755 cm³ 4G37 R4 (E12A)
1 795 cm³ 4G62 R4 (E13A)
1 834 cm³ 4G93 LPG R4 (E19A)
1 997 cm³ G63B/4G63 R4 (E15A)
1 997 cm³ 4G63T turbo R4 (E15A)
1 998 cm² 6G71 V6 (E17A)
2 351 cm³ 4G64 R4 (E16A)
2 972 cm³ 6G72 V6 (E18A)
1 795 cm³ Sirius 4D65 TD R4 (E14A)
Prevodovka(y) 3-rýchlostná automatická
4-rýchlostná automatická
4X2-rýchlostná manuálna
5-rýchlostná manuálna
Rázvor 2 600 mm
Dĺžka 4 580 mm
Šírka 1 695 mm
Výška 1 385 mm
Hmotnosť 1 160 kg

Piata generácia dostala predný náhon a predávala sa v kaosárskych verziách 4-dverový sedan a hardtop. Mitsubishi Motors kódovo označovalo tieto automobily ako "YF" a "YFW"—"W" pre "wide" (široký). Verzia kombi bola vo väčšine krajín efektívne nahradená modelom Mitsubishi Chariot. Galant bol tretím japonským automobilom, ktorý začal používať antiblokovací brzdový systém všetkých štyroch kolies, použitím systému Bosch ABS. Exportné výbavy boli často orientované na motorizáciu, teda GL modely boli v ponuke s motormi 1,6 l alebo 1,8 l, GLS modely (niekde GLX) mali 2,0 l motory (označované ako 2000 GLS) a dieselové verzie mali 1,8 l motory Sirius. Japonské výbavy niesli názvy LS, LG, Super Saloon, Super Touring, Super Exceed, GSR-X až po najluxusnejšiu Royal. Vrcholové modely pre Japonsko ("Super Exceed" sedan alebo "VR" hardtop) boli poháňané 147 kW/200 koňovými turbodúchadlom prepĺňanými motormi Sirius Dash 3/2 valve.

Šiesta generácia (E31, E32, E33, E34, E35, E38, E39; 1987 – 1993)

Šiesta generácia
Mitsubishi Galant 1.8 Super Saloon 1992 (14676647719).jpg
Iné názvy Mitsubishi Eterna
Dodge 2000GTX (Canada)
Eagle 2000GTX (Canada)
Mitsubishi ZX/MF/MS/MX (Venezuela)
Produkcia 1987 – 1993
Trieda Stredná trieda
Typ karosérie 4-dverový sedan
4-dverový hardtop sedan
5-dverový liftback
Usporiadanie Motor vpredu, predný náhon / pohon všetkých kolies
Motor(y) 1 597 cm³ 4G32 R4 (E31)
1 755 cm³ 4G37 R4 (E32)
1 836 cm³ 4G67 DOHC R4 (E35)
1 997 cm³ 4G63 DOHC R4 (E33/E39)
1 997 cm³ 4G63 turbo DOHC R4 (E39)
1 795 cm³ 4D65T TD R4 (E34)
Prevodovka(y) 4-rýchlostná automatická
5-rýchlostná manuálna
Rázvor 2 600 mm
Dĺžka 4 560 mm
Šírka 1 695 mm
Výška 1 360 mm
Pozri aj Mitsubishi Eclipse
Eagle Talon
Plymouth Laser

Šiesta generácia vyhrala cenu Car of the Year Japan v roku 1987, pričom GS model sa stal v roku 1989 Import Car of the Year časopisu Motor Trend.[6] V tejto generácii Mitsubishi v roku 1987 uviedlo adaptívne vzduchové pruženie Dynamic ECS,[7] ktoré bolo prvým produkčným poloaktívným elektronicky riadeným systémom pruženia pre osobné automobily.[8][9][10][11][12]

Šiesta generácia bola tiež prvá, pri ktorej bol uvedený variant VR-4. Tento variant bol základom pre účasť automobily Mitsubishi Motors v Majstrovstvách sveta v rely. 2-litrový turbodúchadlom prepĺňaný DOHC motor 4G63 a pohon všetkých štyroch kolies boli neskôr s malými úpravami použité v automobile Mitsubishi Lancer Evolution, a ostali vo výrobe ďalších 15 rokov.

Bezpečnosť

Hodnotenia nárazových skúšok National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) pre 1991 – 1993 Galant:[13]

  • Šofér z prednej strany: 2/5 hviezdičiekStar full.svgStar empty.svgStar empty.svgStar empty.svg
  • Spolujazdec z prednej strany: 4/5 hviezdičiekStar full.svgStar full.svgStar full.svgStar empty.svg
  • Šofér z bočnej strany: 3/5 hviezdičiekStar full.svgStar full.svgStar empty.svgStar empty.svg
  • Zadný spolujazdec z bočnej strany: 3/5 hviezdičiekStar full.svgStar full.svgStar empty.svgStar empty.svg
  • Prevrátenie: Nehodnotené

Siedma generácia (E52, E53, E54, E57, E64, E72, E74, E77, E84, E88; 1992 – 1998)

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Mitsubishi Galant





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk