Sundøybrua - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Sundøybrua
Sundøybrua

Základné údaje
ŠtátNórsko Nórsko
MestoSundøy
PremosťujeLeirfjord
Dopravacesta Fylkesvei 220
ArchitektJan-Eirik Nilsskog
ProjektantDr. Ing. A. Aas-Jakobsen Trondheim AS
Začiatok výstavby2001
Otvorený9. august 2003
Súradnice66°01′17″S 12°56′01″V / 66,0214°S 12,9335°V / 66.0214; 12.9335Súradnice: 66°01′17″S 12°56′01″V / 66,0214°S 12,9335°V / 66.0214; 12.9335
Parametre
Typkonzolový most/trámový most
Materiálželezobetón
Dĺžka538 m
Max. rozpätie298 m
Šírka10,3 m
Výška nad terénom43,5 m
Výška pylónuSundøybrua
Poloha
Poloha v rámci Nórska
Poloha v rámci Nórska
Poloha v rámci Nórska

Sundøybrua je jeden z najdlhších mostov na svete vybudovaných technológiou letmej betonáže. Preklenuje morskú hladinu Leirfjordu v maximálnej výške 43,5 m a spája dedinu Sundøy na lofotskom ostrove Alsta s nórskou pevninou v kraji Nordland.

História a charakteristika stavby

Ostrov Alsta je rozdelený pohorím De syv søstre (Sedem sestier) na dve časti bez možnosti ich prepojenia. Potom, čo bol v roku 1991 vybudovaný most Helgelandsbrua na jednu časť ostrova Alsta, pristúpila nórska vláda v roku 1999 k projektu mostu spájajúceho s pevninou aj druhú časť ostrova.

Most je dlhý 538 m a má tri polia s hlavným rozpätím dĺžky 298 m. Je podopretý dvoma dvojicami štíhlych pilierov, založených na skalnom podloží v hĺbke 16 – 19 m. Hlavné pole letmo betónového mosta (po jednotlivých lamelách) je zhotovené z vysokopevnostného ľahkého betónu (LC 60) a obe bočné polia sú z vysokopevnostného betónu bežnej hustoty (C65). Použitím ľahkého kameniva (Stalite) do betónu hlavného poľa sa ušetrilo 2,5 mil. NOK pri zachovaní požiadaviek na únosnosť konštrukcie[1].

Referencie

  1. NILSSKOG, Jan-Eirik, Jana Margoldová Čerpaný vysokohodnotný lehký beton pro most Raftsundet, severní Norsko. Beton, december 2012, roč. 12, čís. samostatná príloha Betonové konstrukce 21. století, s. 131. (čeština/angličtina)

Externé odkazy

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Most Sundøy na českej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Sundøybrua





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk