A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Volkswagen Phaeton | |
---|---|
![]() | |
Výrobca | Volkswagen |
Koncern | Volkswagen Group |
Produkcia | 2002 – 2015 |
Krajina pôvodu | ![]() |
Trieda | luxusný automobil |
Typ karosérie | 4-dverový sedan |
Usporiadanie | motor uložený vpredu pozdĺžne, stály pohon 4 × 4 |
Prevodovka(y) | 5-rýchlostná automatická Tiptronic 6-rýchlostná automatická Tiptronic |
Rázvor | 2 881 mm |
Dĺžka | SWB: 5 055 mm LWB: 5 175 mm |
Šírka | 1 903 mm |
Výška | 1 450 mm |
Hmotnosť | 2 449 kg (LWB W12) |
Pozri aj | Bentley Continental GT Bentley Continental Flying Spur Mercedes S Audi A8 BMW 7 |


Volkswagen Phaeton je luxusný sedan vyrábaný nemeckou automobilkou Volkswagen, a automobilkou je zaraďovaný do "premium class".[1][2] Prvýkrát bol predstavený na autosalóne v Ženeve v roku 2002. Názov Phaeton pochádza z gréckej mytológie (Phaeton bol synom boha Hélia). Jeho produkcia skončila v roku 2015 [3].
Súhrn
Phaeton by mal dokázať ísť celý deň rýchlosťou 300 km/h pri vonkajšej teplote 50 °C pri zachovaní vnútornej teploty 22 °C.[4] Piëch žiadal aby maximálna rýchlosť bola obmedzená na 250 km/h.[5] Ďalšou požiadavkou bolo, aby vozidlo malo torznú tuhosť 37000 Nm/°. Platforma Phaetonu a Volkswagen Group D1 platforma je zdieľaná s Bentley Continental GT a Bentley Continental Flying Spur. Niektoré systémy ako je napríklad prevodovka a niektoré motory sú spoločné s Audi A8. D1 je samostatná oceľová platforma, ktorá bola špeciálne vyvinutá pre Phaeton a Bentley Continental. D1 platforma je často zamieňaná za D3 platformu Audi, ktorá je celohliníková. V roku 2005 mal Phaeton najdlhší rázvor osí kolies zo všetkých osobných automobilov Volkswagen. Phaeton sa ručne montuje v ekologicky šetrnej továrni so skleneným exteriérom Transparent Factory v Drážďanoch v Nemecku. Táto továreň montovala do októbra roku 2006 aj vozidlá Bentley Continental Flying Spur, ale montáž bola premiestnená do anglického Crewe. Karoséria Phaetonu sa vyrába a farbí vo veľkej továrni Volkswagen v Zwickau v Nemecku. Kompletné karosérie sú potom prepravované nazad asi 100 km špeciálnym cestným transportom do závodu v Drážďanoch.
Vlastnosti
Vývoj vozidla viedol ku viac ako 100 jednotlivým patentom špecifických pre Phaeton. Charakteristické rysy zahŕňajú nekoncipovanú 4-zónovú klimatizáciu, vzduchový kompresor systému odpruženia a štandardný systém pohonu všetkých štyroch kolies 4Motion s medzinápravovým diferenciálom Torsen. Pri laku Klavier Lack je vozidlo farbené dvakrát a medzi prvým a druhým nanášaním farby je brúsené.
Pohonné jednotky
Od roku 2007 možnosti pohonného ústrojenstva obsahujú nasledujúce motory.[6] 4Motion, stály pohon všetkých kolies je jediným systémom hnacieho ústrojenstva k dispozícii. Pohon predných kolies bol k dispozícii len s motorom 3.2L V6 počas rokov 2002 a 2003.
Motory | Zdvihový objem / Typ |
kód motora |
Maximálny výkon | Maximálny krútiaci moment | 0 – 100 km/h | Maximálna rýchlosť |
---|---|---|---|---|---|---|
Benzínové motory všetky so vstrekovaním paliva | ||||||
3.2 V6 | 3189 cc V6 | AYT / BKL / BRK | 177 kW/241 HP | 315 Nm | 9,4 s | 240 km/h |
4.2 V8 | 4172 cc V8 | BGH / BGJ | 246 kW/334 HP | 430 Nm | 6,9 s | 250 km/h (elek. obmedzená) |
6.0 W12 LWB | 5998 cc W12 | BAN BRN / BTT |
309 kW/420 HP 331 kW/450 HP pri 6 050 ot/min |
560 Nm pri 2 750 ot/min |
6,1 s | 250 km/h (elek. obmedzená) |
Vznetové motory všetky TDI | ||||||
3.0 V6 TDI | 2967 cc V6 | BMK | 165 kW/224 HP | 450 Nm | 8,8 s | 237 km/h |
5.0 V10 TDI | 4852 cc V10 | AJS | 230 kW/313 HP | 750 Nm | 6,9 s | 250 km/h (elek. obmedzená) |
Iné projekty
Commons ponúka multimediálne súbory na tému Volkswagen Phaeton
Referencie
- ↑ Volkswagen Sachsen GmbH . . Dostupné online.
- ↑ Glaesernemanufaktur Dresden. GlaeserneManufaktur.de . GlaeserneManufaktur.de, . Dostupné online. Archivované 2010-04-05 z originálu.
- ↑ VW Phaeton production to end; related news: the Phaeton is still in production. Autoweek. Dostupné online .
- ↑ GoAutoMedia. Volkswagen 2009 Phaeton – Beijing show: VW facelifts Phaeton – again . GoAuto, 23. apríl 2010, . Dostupné online. Archivované 2012-04-01 z originálu.
- ↑ Top Gear Series 2 Episode 10, July 20, 2003
- ↑ All data: Automobile Revue 2007. Bern : Espace Media Groupe, 2007. S. 519 – 520.
Externé odkazy
- GläserneManufaktur.de Archivované 2012-02-22 na Wayback Machine Die Gläserne Manufaktur - The Transparent Factory - official website
- Volkswagen Phaeton official website
- Car and Driver review Archivované 2007-10-17 na Wayback Machine
- Volkswagen Phaeton Owner Forum (English language) Archivované 2010-04-14 na Wayback Machine
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk