GAZ-46 - Biblioteka.sk

Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

GAZ-46
GAZ 46
GAZ 46

GAZ 46

Základná charakteristika
Posádka 2+3
Dĺžka 4,93 m
Šírka 1,74 m
Výška 1,77 m
Hmotnosť 1850 kg
Pancierovanie a výzbroj
Pancierovanie
Hlavná zbraň
Sekundárne zbrane
Pohon a pohyb
Pohon 4-valcový zážihový motor s objemom 2,112 l
40,5 kW
Odpruženie listové perá
Max. rýchlosť 80 km/h na ceste
Pomer výkon/hmotnosť
Dojazd
Priechodnosť

GAZ-46 je obojživelný automobil, ktorý vznikol po druhej svetovej vojne. Je to v podstate okopírovaný americký Ford GPA.

Vznik a vývoj

Počas 2. svetovej vojny dodali Američania ako vojenskú pomoc na základe zmluvy o prenájme a pôžičke, Sovietom 9500 vozidiel Ford GPA. Po vojne bolo v ZSSR bežné, že osvedčené typy zahraničných vozidiel boli okopírované, upravené a vyrábané bez akejkoľvek licencie. GAZ-46 je toho typickým príkladom. Jeho výroba začala v roku 1956. Toto vozidlo je plne obojživelné.

Technický popis

Základ vozidla tvorí podvozok automobilu GAZ 69, ktorý patril v päťdesiatich rokoch do výzbroje všetkých armád Varšavskej zmluvy. Vodotesná pontónová karoséria bola zváraná z oceľového plechu. V prednej časti bol štvorvalcový vodou chladený zážihový motor s objemom 2,112 l. Výfukové potrubie bolo vyvedené na pravej strane, vedľa krytu motora. Prevodovka bola trojstupňová s dvojstupňovou prídavnou prevodovkou a špeciálnou rozvodovkou pre pohon lodnej skrutky a vodného čerpadla. Zadná náprava bola poháňaná trvalo a redukciu bolo možné zaradiť iba pri zapnutom pohone prednej nápravy. Obidve nápravy boli tuhé a odpružené listovými perami. Boli poháňané kĺbovými hriadeľmi. Vo vode bol automobil poháňaný trojlistou vrtuľou. Zmenu smeru zabezpečovalo kormidlo umiestnené za lodnou skrutkou. V prednej časti karosérie bol vyklápací vlnolam. V zadnej časti karosérie boli dve 45 l nádrže na palivo. Predné okno sa dalo sklopiť a v prípade potreby sa dala na trubkovú konštrukciu natiahnuť plátená strecha. Vozidlo mohlo prepravovať 5 osôb.

Zaujímavosti

Vozidlo sa objavilo vo filme Nevera po slovensky ako auto Karčiho Tarambulu.

Zdroj

Iné projekty

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o GAZ-46

BMD-1
BRDM-2
BTR-60
BTR-70




Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk