A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Ford Focus RS | |
---|---|
Výrobca | Ford Motor Company |
Produkcia | 2002 – 2003 2009 – 2010 |
Krajina pôvodu | Saarlouis, Nemecko |
Príbuzné autá | Ford Focus |
Typ karosérie | 3-dverový hatchback |
Usporiadanie | Motor vpredu, predný náhon |
Ford Focus RS (Rallye Sport) je vysokovýkonná verzia automobilu Ford Focus nad verziou ST v modelovej rade. Automobily Ford Focus RS sa vyrábajú v montážnom závode Saarlouis Body & Assembly v Saarlouis, Nemecko, ale vyvíjajú sa tímom Ford TeamRS v anglickom meste Dunton.
Focus RS 1. generácie bol k dispozícii len v 21 európskych krajinách. 2. generácia je postavená na základe 2. generácie Fordu Focus, a posledných 500 kusov, ktoré budú ponúkané ako limitovaná edícia s názvom Focus RS500.
Focus RS Mark I
Ford Focus RS Mk I | |
---|---|
![]() | |
Výrobca | Ford Motor Company |
Produkcia | 2002 – 2003 |
Krajina pôvodu | Saarlouis, Nemecko |
Typ karosérie | 3-dverový hatchback |
Usporiadanie | Motor vpredu, predný náhon |
Platforma | Ford C 170 |
Motor(y) | 2.0 L R4 Ford Duratec RS |
Prevodovka(y) | 5-rýchlostná manuálna |
Rázvor | 2 615 mm |
Dĺžka | 4 183 mm |
Šírka | 1 762 mm |
Výška | 1 440 mm |
Hmotnosť | 1 278 kg |
Pozri aj | Ford Focus SVT Ford Focus |
Ford Focus RS prvej generácie sa vyrábal od 2. októbra 2002 do 11. novembra 2003 a bol pre automobilku Ford návratom k symbolu RS, ktorý niesol legendárny Ford Escort RS Cosworth. Výroba bola obmedzená na 4 500 kusov a vyrábali sa vo vlastnom výrobnom závode automobilky Ford v nemeckom meste Saarlouis. RS sa predával v celej Európe a len v Spojenom kráľovstve bolo predaných 2 147 automobilov Focus RS, čím sa Spojené kráľovstvo stalo jeho najväčším trhom.[1]
Vývoj
Vývoj Focusu RS mal na starosti Ford TeamRS a Tickford Engineering v Milton Keynes v Spojenom kráľovstve. Pôvodne sa mal predávať ako Racing Focus, ale po slabom predaji modelu Racing Puma sa automobilka Ford rozhodla použiť symbol RS.
Dizajn
Focus RS bol modernizovaný a mal vymenených až 70 % mechanických dielov v porovnaní so štandardným Fordom Focus. Turbodúchadlom prepĺňaný radový štvorvalec s objemom 2 litre vyvíjal výkon 158 kW/215 koní a 310 Nm krútiaceho momentu, ktorý bol spojený z 5-rýchlostnou manuálnou prevodovkou MTX-75. Najpozoruhodnejšou mechanickou zmenou bol diferenciál Quaife s automatickým rozdeľovaním krútiaceho momentu pre zlepšenie trakcie kolies prednej nápravy. Riadenie má podobný pomer hrebeňového riadenia ako model ST170, kým na prednej náprave sú použité 4-piestové brzdy Brembo s kotúčmi s priemerom 324 mm a na zadnej náprave 1-piestové brzdy s plávajúcimi strmeňmi s priemerom kotúčov 280 mm. Kolesá majú rozmer 18″ a špeciálne ich vyvinula firma OZ Racing. Motor bol značne upravený hlavne kovanými hliníkovými piestami, tvrdenými sedlami ventilov, sodíkom-plnenými výfukovými ventilmi, nerezovým výfukovým systémom, prepĺňanie zložené z turbodúchadla Garrett, vodou chladeného medzichladiča a elektrické vodné čerpadlo. Kvôli prenosu vyššieho krútiaceho momentu bola použitá spojka AP.
Vzhľad
Focus RS bol k dispozícii v jednej metalickej farbe, Imperial Blue. Karoséria je podobná modelu ST170 alebo aj sériovému Focusu, aj keď RS má unikátne nárazníky kvôli širším podbehom kolies, kde vpredu je až o 65 mm širší rozchod kolies. Interiér je vo farbách modrej a čiernej, s časťami s modrým koženým čalúnením na dverných výplniach, volante a sedadlách Sparco, ktoré boli upravené do modrej/čiernej kože a Alcantary. Zeleným štartovacím tlačidlom sa naštartuje motor. Budíky majú modré pozadie a na mieste merača teploty chladiacej kvapaliny bol RS vybavený indikátorom plniaceho tlaku (až do 1,5 bar). Hlavica radiacej páky, ručnej brzdy a pedále boli špeciálne vyrobené firmou Sparco.
Výkony
Všetko okolo výkonov bolo asi na rovnakej úrovni alebo aj lepšie ako jeho konkurenti, vrátane hatchbackov ako je Honda Civic Type-R a niektorých automobilov s pohonom 4 × 4 v rovnakej cenovej kategórii. Výkon mal menšiu prioritu a riadenie na trati a hlavne predný diferenciál, na ktorý bola upriamená pozornosť verejnosti bol jeho najsilnejšou stránkou.
Číselné údaje
- 0 – 97 km/h: 6,0 s[2]
- 0 – 100 km/h: 6,5 s[2]
- 0 – 160 km/h: 16,4 s[2]
- 160 km/h-0: 4,1 s (1.0 g pri brzdení)
- Maximálna rýchlosť: 238 km/h[2]
- Pomer výkonu k hmotnosti: 125 kW/ton[2]
- Počet otáčok volantu: 2,9[2]
- Pevných ¼ míle: 14,8 s pri 158 km/h[2]
- Pevný km: 26,2 s pri 201.0 km/h[2]
- Hospodárnosť (US) 33,6 Diaľnica / 17,5 Mesto
Focus RS Mark II
Ford Focus RS Mark II | |
---|---|
![]() | |
Výrobca | Ford Motor Company |
Produkcia | 2009 – 2010 |
Krajina pôvodu | Saarlouis, Nemecko |
Príbuzné autá | Ford Focus |
Typ karosérie | 3-dverový hatchback |
Usporiadanie | Motor vpredu, predný náhon |
Platforma | Ford C1 |
Motor(y) | 2.5 L R5 Ford Duratec RS |
Prevodovka(y) | 6-rýchlostná manuálna |
Rázvor | 2 640 mm |
Dĺžka | 4 402 mm |
Šírka | 2 020 mm |
Výška | 1 484 mm |
Hmotnosť | 1 467 kg |
Keď sa skončila výrobná séria Focusu RS Mk I, výkonný riaditeľ britskej pobočky Fordu Paul Thomas povedal: „Vždy sme vedeli, že Focus RS bude predajný víťaz, ale nevedeli sme predvídať jeho fantastické prijatie a efekt, čo podnietilo nadšenie pre značku Ford RS“.
V roku 2008 Ford odhalil nový Focus RS vo forme konceptu na British International Motor Show. Napriek špekuláciám,[3] nový Focus RS nemá prepĺňanie dvoma turbodúchadlami a ani pohon všetkých kolies. Motor Duratec RS bol upravený na výkon 224 kW/305 koní[4] a 440 Nm krútiaceho momentu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h bolo oznámené, že bude pod hranicou 6 sekúnd. Do RS je montovaný radový päťvalec s objemom 2 522 cm³, ktorý používa aj Focus ST, ale je výrazne upravený. Väčšie turbodúchadlo Borg Warner K16 poskytuje tlak až 20,3 psi, čo je presne dvakrát viac ako v 225-koňovom motore Focusu ST. Nový medzichladič bol vyvinutý ako doplnok, kým kovaný kľukový hriadeľ, kremíkovo-hliníkové piesty, kompresný pomer 8,5 : 1 a variabilné časovanie ventilov podstatne zvýšili výkon. Focusu RS ostal pohon predných kolies, ale na redukciu krútiaceho momentu používa samosvorný diferenciál Quaife A.T.B. Osobitne navrhnuté vzpery MacPherson vpredu nazvané RevoKnuckle,[5] ktoré zmenšujú polomer otáčania, pričom sa zabráni zvýšeniu hmotnosti a zložitosti nastavenia dvojitého lichobežníkového a viacprvkového zavesenia.[6] Ford UK tvrdí: „Je tak pevný, ako by ste riadili súťažný rely automobil (Ford Focus WRC)“.
Číselné údaje
- 0 – 100 km/h: 5,9 s[7]
- 42 – 100 km/h: 5,3 s (na 4. rýchlostnom stupni)[7]
- Maximálna rýchlosť: 263 km/h[7]
- Kilometer z pokoja: 25,4 s (najrýchlejší automobil s predným náhonom v konkrétnom teste – zaznamenaný belgickým časopisom „Le Moniteur Automobile“).
Vzhľad
Vzadu vytvára difúzor[8] a veľký spojler zmysluplný vzhľad. Focus RS je k dizpozícii v troch výrazných farbách: Ultimate Green, Performance Blue a Frozen White.[9]
-
Ford Focus RS Ultimate Green
-
Ford Focus RS Ultimate Green
-
Ford Focus RS Ultimate Green
-
Ford Focus RS Ultimate Green
Focus RS 500

Vrchol ponuky Focusu Mk 2 bol upravený tak aby najvýkonnejšia limitovaná edícia modelu Focus RS mala názov RS 500. Tá sa začala vyrábať v roku 2010 pod maskou najlepšie ovládateľného stroja a poskyuje vynikajúci zážitok z jazdy pre náročných automobilových nadšencov.
Model RS 500 sa montuje s prepĺňaným motorom Duratec RS s objemom 2 522 cm³ klasického Focusu RS, ale s úpravami, ktoré dodajú viac výkonu v stredných a vysokých otáčkach. Výkon vzrástol o 33 kW/45 koní na hodnotu 257 kW/350 koní pri 6 000 ot/min, pričom krútiaci moment sa zvýšil z 440 Nm na 460 Nm pri širokom rozsahu otáčok, od 2 500 do 4 500 ot/min.
Tieto úpravy obsahujú väčší medzichladič, väčší box vzduchového filtra, väčší priemer downpipe potrubia a silnejšie palivové čerpadlo, spolu s upraveným kalibračným softvérom pre optimalizáciu výkonu upraveného motora.
Číslené údaje
- Krajina pôvodu: Nemecko
- Počet vyrobených kusov: 500
- Výroba od: 2010
- Uvedený na: 2010 Leipzig Motor Show
- Motor:
- Konfigurácia: Ford Duratec RS R5
- Uloženie: Vpredu, naprieč
- Konštrukcia: Blok motora a hlava z hliníkovej zliatiny
- Zdvihový objem: 2 522 cm³
- Vŕtanie/zdvih: 83 mm/93,2 mm
- Kompresný pomer: 8,5 : 1
- Ventilový rozvod: 4 ventily na valec, DOHC
- Prívod paliva: Vstrekovanie paliva
- Nasávanie: KKK Turbo
- Hnacie ústrojenstvo:
- Rám/karoséria: Unitary steel
- Predné pruženie: Vzpery McPherson, stabilizátor
- Zadné pruženie: Viacprvkové, stabilizátor
- Riadenie: hrebeňové riadenie, posilňovač riadenia
- Brzdy: ventilované predné kotúče, vzadu kotúče, ABS
- Prevodovka: 6-rýchlostná manuálna
- Pohon: Prednej nápravy
- Rozmery:
- Hmotnosť: 1 468 kg
- Dĺžka/Šírka/Výška: 4 402 mm/1 842 mm/1 484 mm
- Rázvor/Rozchod (p/z): 2 640 mm/1 586 mm/1 587 mm
- Výkony:
- Výkon: 261 kW pri 6000 ot/min
- Krútiaci moment: 460 Nm pri 2500 ot/min
- Litrový výkon: 103kW/liter
- Pomer výkonu k hmotnosti: 0,79 kW/kg
- Maximálna rýchlosť: 263 km/h
- 0 – 96 km/h: 5,4 s
- 0 – 160 km/h: 12,2 s
Referencie
- ↑ NUMBER'S UP FOR FORD FOCUS RS . media.ford.com, 11. november 2003, . Dostupné online. Dostupné tiež na: .
- ↑ a b c d e f g h 2002 Ford Focus RS technical specifications . Carfolio.com, 2008-04-03, . Dostupné online.
- ↑ It's official: Focus RS on the way. topgear.com, 19. december 2007. Dostupné online .
- ↑ Engines and gears . Ford of Britain, 12. december 2008, . Dostupné online.
- ↑ TECH REPORT: Ford RevoKnuckle – John's Journal on Autoline Detroit . Autolinedetroit.tv, 24. február 2009, . Dostupné online.
- ↑ Suspension Projects – The RevoKnuckle . not2fast.com, . Dostupné online.
- ↑ a b c Focus RS eBrochure online. Ford of Britain, 18. december 2008, cit. 2009-01-11. Dostupné online.
- ↑ Ford Focus RS 300Hp: 22 High Res Images and Full Technical Details, Carscoop.blogspot.com, 2008-07-03.
- ↑ usedcarscentre.com. Ford Focus RS500 online. Car-Center.co.uk, cit. 2010-10-05. Dostupné online.
Iné projektyupraviť | upraviť zdroj
Commons ponúka multimediálne súbory na tému Ford Focus RS
Externé odkazyupraviť | upraviť zdroj
Automobily značky Ford 1980 – 2023 (európsky trh) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Trieda | 1980 | 1990 | 2000 | 2010 | 2020 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | |||||||
Mini | Ka I | Ka II | Ka III | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Malé | Fiesta I | Fiesta II | Fiesta III | Fiesta IV | Fiesta V | Fiesta VI | Fiesta VII | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nižšia stredná | Escort III | Escort IV | Escort V | Escort VI | Escort VII | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orion I | Orion II | Orion III | Orion IV | Focus I Focus RS I |
Focus II Focus RS II |
Focus III | Focus IV | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredná | Cortina V | Sierra I | Sierra II | Sierra III | Mondeo I | Mondeo II | Mondeo III | Mondeo IV | Mondeo V | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vyššia stredná | Granada II | Scorpio I / Granada III | Scorpio II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Športové / Kupé | Capri | Puma | StreetKa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Probe I | Probe II | Cougar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GT | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mini MPV | Fusion | B-Max | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredné MPV | C-MAX | C-MAX II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veľké MPV | S-MAX I | S-MAX II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Galaxy I | Galaxy II | Galaxy III | Galaxy IV | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SUV | Maverick | Maverick II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Crossover SUV | Kuga I | Kuga II |
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk