A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Karosa B 832 | |
![]() Karosa B 832 v Tábore | |
Typ | B 832 |
---|---|
Výrobca | Karosa |
Vyrábaný v rokoch | 1997 – 1999 |
Technické údaje | |
Dĺžka | 11 055 mm |
Šírka | 2 500 mm |
Výška | 3 165 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 9 500 kg |
Obsaditeľnosť (sedenie / státie / vozičkár) | –/–/– |
Pohonné jednotky | |
Motory | |
LIAZ ML 636 | Výkon: 155 kW |
Prevodovky | |
Praga 5P 80 | |
Druh | mechanická |
Počet prevodových stupňov | 5+1 |
Karosa B 832 je model mestského autobusu, ktorý vyrábala spoločnosť Karosa Vysoké Mýto v rokoch 1997 až 1999.
Konštrukcia
Autobus B 832 je konštrukčne takmer zhodný s vozidlom B 732. Ide o dvojnápravový autobus s hranatou, polosamonosnou karosériou panelovej konštrukcie a motorom nachádzajúcim sa za zadnou nápravou. Dizajnovo je rovnaký ako B 732. V pravej bočnici sa nachádzajú troje dvojkrídle výklopné dvere (predné sú užšie než ostatné). Sedačky pre cestujúcich sú rozmiestnené 1+2, nad nápravami 2+2. Od vozidiel B 732 sa odlišuje lepším zateplením, pretože vozidlá tohoto typu mali byť prevádzkované predovšetkým v Rusku, červenými držadlami v interiéri a tiež hlavne zasklenou prepážkou pred prvými sedadlami, ktorá oddeľuje priestor pre vodiča od priestoru pre cestujúcich. Vodič má ale možnosť nechať prepážku do zvyšku vozidla otvorenú, takže v tomto prípade môžu cestujúci využívať i predné dvere.
Výroba a prevádzka
Pretože v štátoch bývalého Sovietskeho zväzu boli problémy so schvaľovaním novej rady 900, rozhodla sa Karosa pre tieto krajiny naďalej vyrábať upravené vozidlá rady 700 pod novým označením – radou 800 (tá bola v 80. rokoch už raz použitá). „Osemstovkové“ autobusy boli vyrábané od roku 1997, kedy bola ukončená produkcia rady 700, do roku 1999, kedy konečne túto radu nahradili v exporte na východ autobusy rady 900. Autobusov B 832 bolo celkom vyrobených 102 kusov.[1]
Vozidlá B 832 boli určené predovšetkým na export do krajín bývalého Sovietskeho zväzu. Niekoľko málo kusov ale vzhľadom na nesolventnosť kupujúcich skončilo v Česku a Slovensku. Niektoré vozidlá B 832, prevádzkované na území bývalého Česko-Slovenska, boli tiež kúpené ako „náhradné“ skrine pre staršie autobusy rady 700.
Referencie
- ↑ JELEN, Tomáš; KUCHAŘ, Dušan. Autobusy Karosa – 11. díl – městské a příměstské standardní autobusy řady 700. Československý dopravák, 2008, roč. VII., čís. 4, s. 30 – 37.
Zdroj
- Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Karosa B 832 na českej Wikipédii.
Iné projekty
Commons ponúka multimediálne súbory na tému Karosa B 832
Externé odkazy
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk