A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
MTX Tatra V8 | |
---|---|
Výrobca | Tatra |
Produkcia | 1991 |
Krajina pôvodu | ČeskoSlovensko |
Trieda | športový automobil |
Typ karosérie | 2 miestne kupé |
Motor(y) | vzduchom chladený V8, 3919 ccm, 160 kw (karburátor) / 225 kW (vstrekovanie) |
Max. rýchlosť | 246 / 265 km/h |
Zrýchlenie
0 – 100 km/h |
6,2 / 5,6 s |
Dĺžka | 4600 mm |
Hmotnosť | 1350 kg |
MTX Tatra V8 je dvojmiestny športový automobil s motorom nad zadnou nápravou postavený na báze mechanických skupín automobilu Tatra 613 a vyrábaný v prevádzke firmy Metalex.
Automobil bol určený jednak pre športovo založených zámožnejších motoristov, ako aj pre perspektívne nasadenie na pretekárskych tratiach – svojimi parametrami zodpovedal triede superšportových prototypov skupiny C.
Prvé vozidlo bolo predstavené verejnosti koncom roku 1991 počas autosalónu v Prahe. Predtým však prototyp absolvoval jazdné skúšky na polygóne závodu Tatra v Kopřivnici, ako aj jazdy na letisku v Mošnove a na cestnom okruhu v Moste.
Autorom návrhu dynamicky pôsobiacej športovej karosérie bol známy český dizajnér Václav Král. Základom karosérie bol tuhý a ľahký priestorový rám zvarený z oceľových rúrok kruhového prierezu a kombinovaný s rúrkami a nitovanými profilmi z ľahkých zliatin, na ktorom boli upevnené veľkoplošné povrchové panely zo sklolaminátu s vlepenými sklami. Dvere sa otvárali smerom hore vpred. Svetlomety v prednej časti boli výklopné. Predný a zadný diel karosérie bolo možné samostatne odobrať. Do vozidla sa montoval upravený vzduchom chladený motor z Tatry 613 so zvýšeným výkonom a označením T623, a to buď v karburátorovom prevedení, alebo so vstrekovaním paliva Bosch K-Jetronic.
V roku 1997 sa vozidlo MTX Tatra V8 úspešne zúčastnilo pokusu o vytvorenie nového česko-slovenského rýchlostného rekordu. Supertatra riadená automobilovým pretekárom Ing. Petrom Boldom dosiahla na dni rekordov 8. mája na predpísanom meranom úseku 1/8 míle rýchlosť 210,895 km/h, pričom na dlhšej trati bola schopná dosahovať rýchlosť podstatne vyššiu.
Celkovo boli z pôvodne plánovanej stokusovej série vyrobené iba 3ks tohto zaujímavého automobilu (Česko - Muzeum v Lánech, Nemecko, Taliansko) a štvrtý voz bol ako stavebnica dodaný záujemcovi do USA. Niektoré pramene však udávajú počet vyrobených vozov 4+1.
Technické údaje
- rázvor: 2400 mm
- dĺžka: 4600 mm
- hmotnosť: 1350 kg
- kolesá/pneumatiky: disky OZ Racing, pneu Pirelli Zero 245/70 ZR17 vpredu, 335/35/ZR 17 vzadu
- motor: Tatra 623, chladený vzduchom
- zdvihový objem: 3919 ccm
- výkon (kW/ot/min): 160/6000 – karburátor, 225/6700 – vstrekovanie,
- maximálna rýchlosť v km/h: 246 (265 pri vstrekovaní)
- zrýchlenie 0-100km/h: 6,2 s (5,6 s pri vstrekovaní)
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému MTX Tatra V8
Externé odkazy
- http://www.tatraklub.sk Archivované 2017-07-03 na Wayback Machine Tatra Auto Klub Slovakia
- http://www.tatra.cz Tatra A.S, oficiálna stránka
- http://www.tatraportal.com
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk