Antonov An-124 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Antonov An-124
An-124 Ruslan

Antonov An-124-100M Ruslan spoločnosti Avialiniji Antonova
Typťažké transportné lietadlo
VýrobcaKyjevské letecké výrobné združenie
Ulianovský letecko-priemyselný komplex Ustinova
Prvý let26. decembra 1982
Zavedený1986
Charakterv prevádzke
Hlavný používateľVojenské vzdušné sily Ruskej federácie
Avialiniji Antonova
Volga-Dnepr
Výroba19842004
Vyrobených55
Cena za kus70 – 100 miliónov dolárov

Antonov An-124 Ruslan (v kóde NATO: „Condor“) je strategické transportné lietadlo vyvinuté v Sovietskom zväze v 70. a 80. rokoch 20. storočia. Ide o hornokrídlové štvormotorové lietadlo s klasickými chvostovými plochami s mnohokolesovým podvozkom nosového typu. Trup je hermetizovaný, rozdelený na dve paluby. Nákladný priestor má dĺžku 36,5 m, šírku 6,4 m a výšku 4,4 m, objem prevyšuje 1 000 m³, nosnosť 120 ton.

Antonov An-124 vznikol v Antonovovej konštrukčnej kancelárii, prototyp vzlietol 26. decembra 1982 v Kyjeve. S týmto lietadlom bolo ustanovených 21 svetových rekordov (okrem iného v nosnosti – 171 219 kg do výšky 10 750 m, vzdialenosť 21 180,92 km na uzavretej trati). V roku 1985 bol prvýkrát predstavený na výstave v Paríži a na začiatku roku 1986 začala sériová výroba. V roku 1992 sa uskutočnila certifikácia civilnej verzie.

Verzie

  • An-124 – vojenská transportná verzia.
  • An-124-100 – civilná dopravná verzia.
  • An-124-100M – modernizácia An-124-100 – nová avionika umožňujúca zníženie členov posádky zo 6 na 4, zvýšenie bezpečnosti a zlepšenie navigácie.
  • An-124A – úprava pre prevádzku z letísk s horším povrchom.
  • An-124-200 – verzia s americkými motormi General Electric CF6-80C2.
  • An-124-210 – verzia s britskými motormi Rolls-Royce RB211-524H-T.

Špecifikácie

Antonov An-124 Ruslan pripravený na nakladanie nákladu

Technické údaje

  • Posádka: 6
  • Kapacita: 88 cestujúcich
  • Nosnosť: 150 000 kg
  • Dĺžka: 68,96 m
  • Rozpätie: 73,30 m
  • Výška: 20,78 m
  • Plocha krídel: 628 m²
  • Hmotnosť prázdneho lietadla: 175 000 kg
  • Vzletová hmotnosť: 405 000 kg
  • Užitočné zaťaženie: 230 000 kg
  • Maximálna vzletová hmotnosť: 405 000 kg
  • Pohonná jednotka: 4× dvojprúdový motor Progress D-18T, každý s ťahom 229,50 kN

Výkony

  • Maximálna rýchlosť: 865 km/h
  • Cestovná rýchlosť: 800 – 850 km/h
  • Dostup: 12 000 m
  • Dolet: 3 700 km s max. záťažou; 8 400 km s nákladom 80 ton; 11 500 km s nákladom 40 ton

Iné projekty

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Antonov An-124





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk