A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Citroën C4 | |
---|---|
Výrobca | Citroën |
Iné názvy | AC4 |
Produkcia | 1928 – 1932 |
Krajina pôvodu | Francúzsko |
Predchodca | Citroën B14 |
Nasledovník | Citroën Rosalie |
Trieda | stredná trieda |
Max. rýchlosť | 90 km/h |
Prevodovka(y) | BVM3, BVM4 |
Hmotnosť | 1 175 – 1 245 kg |
Pozri aj | Citroën AC6 |
Citroën C4 je automobil vyrábaný francúzskou automobilkou Citroën v rokoch 1928 až 1932. Počas 3 rokov produkcie bolo vyrobených približne 121 000 kusov. Model sa vyrábal v prevedeniach Berline Luxe, Conduite Interieure Luxe, Familiale Luxe, 2 a 4 sedadlový Cabriolet Decapotable, 2 a 4 sedadlový falošný kabriolet, Torpédo a Taxi. Automobil zdieľal rám, platformu s modelom C6 čo podstatne znížilo náklady na výrobu.
Popis
AC4 bola predstavená v roku 1928 na Parížskom autosalóne. Model AC4 je dizajnovo podobný modelu AC6. V roku 1930 sa zmenili názvy modelov na C4 a C6. Na rozdiel od C6, model C4 predstavoval menší rodinný model. Dizajnovo sa odlišoval od C6 hlavne dĺžkou kapoty, doplnkami a lacnejším prevedením.
Novinkou bolo použitie kompaktnej konštrukcie motora s výkonom vyšším o 40%. Blok valcov bol odliaty z jedného kusu s kanálmi pre prúdenie chladiacej vody, tento systém sa využíva dodnes. Prevodovka bola odliata z blokov hliníka.
Konkurencie schopné ceny, silná karoséria a vysoký výkon motora sa podpísali na dobrej predajnosti modelu. V prvom roku bolo predaných viac ako 70 000 kusov. O rok neskôr s príchodom verzie C6 Grand de luxe, bol model vylepšený na verziu C4 III. C4 bola opäť predstavená na parížskom autosalóne presne rok po debute, v nových variantoch karosérie. Vznikli aj nákladné verzie fourgonette a šasi pre nadstavby. V roku 1930 sa z modelu C4 III. stala verzia C4F. Bola rozšírená až na 1,42 m a rázvor bol skrátený o 8 cm. Pribudla verzia roadster. V roku 1931 sa verzia zmenila na C4G, disponovala novou výkonnejšou motorizáciou s ktorou dosahovala rýchlosť až 90 km/h. V roku 1932 bola motorizácia vybavená gumovými vzperami čo prispelo k ďalšiemu zníženiu vibrácií pri jazde. Výroba bola ukončená v roku 1932 ale niekoľko kusov bolo dodaných až ďalší rok.
Motor s plávajúcim uložením
V októbri roku 1931, dostala C4 vo verzií C4F nové plávajúce uloženie motora. Technológia mala označenie Citroen Moteur Flottant. Plávajúce uloženie motora zlepšovalo komfort posádky, znížením vibrácií prenášaných do kabíny.
Motorizácie
- Zážihové (Benzin)
Verzia | Typ motora | Zdvihový objem | Max. výkon | Max. rýchlosť | Použitie |
---|---|---|---|---|---|
C4 | 1,6 4 valec |
1 628 cc | 30k pri 3 000 ot./min | 80 km/h | 1928 – 1932 |
C4G | 1,8 4 valec |
1 767 cc | 32k pri 2 700 ot./min | 90 km/h | 1932 |
Galéria
-
C4 1928
-
Dodge s teplomerom motora a vonkajšej teploty
-
C4 1930
-
C4 falošný kabriolet
-
C4 nákladná verzia
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Citroën AC4
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Citroen AC4 na talianskej Wikipédii.
Modely v časovej línií Citroen 1920-1949 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Typ | 1920 | 1930 | 1940 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||||||||||
Elektromobil | TUB-E |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Malý automobil | C | 2CV | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nižšia stredná trieda | A | Rosalie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredná trieda | B14 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C4 (AC4) | Traction Avant 11CV | Traction Avant 11CV | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vyššia stredná trieda | C6 (AC6) | Traction Avant 15CV | Traction Avant 15CV | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kupé /kabriolet | Traction Avant kabriolet/kupé | Traction Avant kabriolet/kupé | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dodávka/VAN | A VAN | 850Di | TUB/TUC | Type H | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terénny automobil | Autochenilles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nákladné /Autobus | 23 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
29 | 32 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
45 |
Modely v časovej línií Citroen 1950-1979 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Type | 1950s | 1960s | 1970s | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||||||||||
Miniautomobil | LN/LNA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Malý automobil | 2CV | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bijou | FAF / Baby Brousse | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dyane | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ami 6/8/Super/M35 | Visa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nižšia stredná trieda | GS/GSA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredná trieda | Traction Avant 11CV | ID | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CX | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vyššia stredná trieda | Traction Avant 15 CV | DS | CX Prestige | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grand tourer | SM | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SUV | Méhari | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VAN | 2CV AU/AZU | GS VAN | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2CV AK/AKS | Acadiane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dodávka | Type H | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nákladný autmobil | 23 | K | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
45 | 55 | Belphégor | K |