A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Tatra K2R | |
![]() Tatra K2R v Brne | |
Výrobné údaje | |
---|---|
Typ | K2R / K2R.03 / K2R-RT |
Modernizácia v rokoch | K2R: 1995 – 1998 K2R.03: 1997 – 1999 K2R-RT: 2013 |
Počet modernizovaných kusov | K2R: 7 K2R.03: 7 K2R-RT: 1 |
Technické údaje | |
Dĺžka (bez spriahadiel) | 20 400 mm |
Šírka | 2 500 mm |
Výška | 3 040 mm |
Pohotovostná hmotnosť | K2R: 23 900 kg K2R.03: 24 200 kg K2R-RT: 25 400 kg |
Max. rýchlosť | 60 km/h |
Rozchod | 1 435 |
Obsaditeľnosť | |
Miest na sedenie | 49 K2R-RT: 38 |
Miest na státie | 108 K2R-RT: 17 (+1) |
Motory a elektrická výzbroj | |
Výkon | 4×40 kW |
Elektrická výzbroj | TV8 |
Napájacie napätie | 600 V |
![]() |
Tatra K2R a Tatra K2R.03 sú typy modernizovaných česko-slovenských električiek Tatra K2.
Dejiny
Zatiaľ čo Ostrava začala v polovici 90. rokov modernizovať svoje električky Tatra K2, resp. Tatra K2G, Brno, najväčší prevádzkovateľ týchto vozidiel v Česku, rekonštrukcie iba chystalo. Malo ísť o zásadnejšie modernizácie v štýle električiek Tatra T3R. Prvé dva vozne boli odoslané do Královopolskej strojárne počas roku 1995. Pretože vi firme nebola dostatočná podpora tohto projektu a prestavba na typ K2R sa preťahovala, boli tieto dva prvé vozne prevezené do ústredných dielní Dopravného podniku mesta Brna, kde boli počas roku 1997 dokončené. Ďalších 5 električiek bolo modernizovaných šumperskou spoločnosťou Pars nova.
Z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov sa od roku 1998 pristúpilo k obmedzenejším modernizáciám. Tak vznikol typ K2R.03. Vzhľadom aj technicky je takmer totožný so svojim predchodcom, odlišuje sa v niekoľkých detailoch. Rekonštrukcia 7 vozňov prebehla v šumperskom Parse.
Modernizácia
Na rozdiel od typu K2 modernizovaný vozeň K2R disponuje elektrickou výzbrojou TV8 s GTO tyristormi, moderným interiérom s informačným systémom pre cestujúcich, dvojkrídlovými vyklápacími dverami a odlišnými čelami, rovnako ako pri type Tatra T3R podľa návrhu Ing. arch. Patrika Kotasa, nový je aj polopantograf. Koncepcia celkovej modernizácie vychádza z typu T3R.
Typ K2R.03 je takmer totožný s K2R. Odlišné sú iba dvere (boli ponechané pôvodné), pôvodné sú aj laminátové sedadlá (doplnené o čalúnenie) a niekoľko ďalších detailov predovšetkým v interiéri vozidla, čím sa cena za modernizáciu znížila.
Prevádzka
Modernizácie na typ K2R prebiehali v rokoch 1995 až 1998.
- Brno – modernizovaných 7 električiek
Modernizácie na typ K2R.03 prebiehali v rokoch 1998 až 1999.
- Brno – modernizovaných 7 vozňov
Iné projekty
Commons ponúka multimediálne súbory na tému Tatra K2R
Externé odkazy
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk