Tatra Phoenix - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Tatra Phoenix
Tatra Phoenix
Výrobca Tatra
Produkcia od 2011 - dodnes
Krajina pôvodu Česko
Predchodca Tatra T815
Typ karosérie Nákladný automobil
Usporiadanie Tradičná koncepcia
Motor(y) vznetový vodou chladený
R6, 12,9 l, 360 – 510 k
Prevodovka(y) 16 stupňová manuálna ZF
Od apríla 2018 je v ponuke zmodernizovaná verzia modelu Phoenix
Limitovaná edícia 120 kusov s názvom Phoenix Präsident

Tatra Phoenix je český nákladný automobil, vyrábaný od novembra 2011 v závode v Kopřivnici. Vznikol v spolupráci s holandským výrobcom DAF a je nasledovníkom Tatry 815.

Vývoj

Po rozpade trhu krajín RVHP značne poklesol odbyt automobilov Tatra, čo viedlo k existenčným problémom spoločnosti. Po niekoľkých neúspešných pokusoch o oživenie výroby bol v spolupráci s automobilkou DAF vyvinutý model Phoenix, ktorý nahradil technicky zastaranú T815.

Konštrukcia

Vozidlo je konštrukčne kompromisným výsledkom spolupráce, pričom využíva technicky jedinečné prvky, ako je napríklad overená koncepcia nosnej rúry. Časť komponentov dodáva DAF, sú to predovšetkým kabíny a motory.

Kabína

Český výrobca nakupuje od holandského výrobcu kabíny radu CF, čím ušetril značné náklady na jej vývoj. Moderné pracovisko ponúka vodičovi štandard, vrátane klimatizácie, nezávislého kúrenia, elektrického ovládania okien či centrálneho zamykania.

Podvozok

Podvozok vychádza z tatrováckej koncepcie, čím sa zachováva jedinečný charakter automobilov tejto značky. Základ podvozku tvorí nosná rúra s nezávisle zavesenými výkyvnými polonápravami s uzávierkami nápravových diferenciálov. Na výber sú verzie s pohonom 4x4, 6x6 i 8x8. Odpruženie zabezpečujú listové alebo vinuté pružiny, vzduchové vankúše alebo kombinácia oboch druhov.

Pohonná jednotka

Tradičný vzduchom chladený naftový motor bol nahradený agregátmi z produkcie DAFu. Vodou chladený radový šesťvalec Paccar MX s objemom 12,9 l je dodávaný s výkonmi 265 kW (360 k), 300 kW (408 k), 340 kW (462 k) a 375 kW (510 k) pre emisnú normu Euro 5. Od apríla 2018 je v ponuke modernizovaný model Phoenix (podľa vzoru modelu DAF CF z ktorého vychádza) s motormi Paccar MX-11 a MX-13 s výkonmi 270 kW (370 k), 300 kW (408 k), 315 kW (428 k), 330 kW (449 k), 355 kW (483 k) a 390 kW (530 k). Krútiaci moment motora vrcholí podľa verzie hodnotou od 1775 do 2500 Nm.

Prevodovka

Výkon motora je na nápravy prenášaný prostredníctvom prevodovky od výrobcu ZF. Vodič má na výber celkovo 16 prevodových stupňov manuálnej ZF Ecosplit alebo robotizovanej prevodovky ZF AS-Tronic. Elektronický obmedzovač limituje maximálnu rýchlosť vozidla na 85 km/h.

Iné projekty

Externé odkazy

Zdroj

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Tatra Phoenix





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk