Arado Ar 68 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Arado Ar 68
 ...
Ar 68
Typstíhacie lietadlo
VýrobcaArado
KonštruktérWalter Blume
Prvý let1934
Zavedený1936
Hlavný používateľNemecko

Arado Ar 68 bolo nemecké dvojplošné stíhacie lietadlo vyvinuté firmou Arado v 30. rokoch 20. storočia. Stroj bol vyvíjaný od roku 1932 ako možná náhrada stíhacích dvojplošníkov Heinkel He 51. Arado Ar-68 bolo posledné dvojplošné stíhacie lietadlo zaradené do prvolíniovej služby v Luftwaffe. Charakteristické smerové kormidlo, ktoré bolo následne aplikované takmer bez výnimky na všetky jednomotorové stroje Arado, bolo po prvýkrát použité práve na Arade Ar-68.

Vznik a vývoj

Prvý prototyp Ar 68a vzlietol v roku 1934 a to ešte s motorom BMW VId o výkone 550 k, pretože vývoj definitívneho motoru Jumo 210 ešte nebol dokončený. Druhý prototyp Ar 68b už mal motor Jumo 210 A o výkone 610 k. Tretí prototyp Ar 68c navyše niesol výzbroj dvoch guľometov kalibru 7,92 mm. Výkony typu však neboli hodnotené príliš kladne. Prototyp Ar 68d opäť poháňal motor BMW VI, zatiaľ čo prototyp Ar 68e, ktorý sa stal vzorom konečnej sériovej verzie Ar 68E-1, poháňal motor Jumo 210 Da o výkone 680 k.

Operačné nasadenie

Sériová verzia Ar 68E-1 bola vybavená motorom Jumo 210 Ea o výkone 750 k. Arada Ar 68 prišli k vojenským jednotkám až roku 1936. V rokoch 1937 – 1938 boli tri lietadlá testované v bojových podmienkach Španielskej občianskej vojny v nemeckej Légii Kondor, ktorá ich používala ako nočné stíhacie až do konca občianskej vojny. K dispozícii ich mala jednotka I/JG 134 'Horst Wessel'. Tu sa ukázalo, že dvojplošníky sú už zastaraným typom vojnového lietadla a tak k sériovej výrobe ďalších zlepšených verzií stroja už nedošlo. Po vypuknutí 2. svetovej vojny bola väčšina lietadiel Ar-68 používaná v úlohe pokročilej cvičnej stíhačky v leteckých stíhacích školách Jagdfliegerschulen.

Užívatelia

Nemecko

Hlavné technické údaje (Arado Ar 68E-1)

  • Osádka: 1 muž (pilot)
  • Rozpätie: 11 m
  • Dĺžka: 9,5 m
  • Výška: 3,3 m
  • Hmotnosť prázdneho lietadla: 1 600 kg
  • Vzletová hmotnosť: 2 020 kg
  • Pohonná jednotka: 1x Junkers Jumo 210 Ea 750 k (500 kW) alebo BMW VI 7,3 o výkone 551 kW
  • Maximálna rýchlosť: 335 km/h
  • Dostup: 8 100 m
  • Dolet: 415 km

Výzbroj

  • 2x 7,92 mm synchronizovaný guľomet MG 17 nad motorom
  • 60 kg púm (typ SC 10)

Zdroje

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Arado Ar 68
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Arado_Ar_68

Podporte znalostnú spoločnosť na Slovensku...
čítajte viac na tomto odkaze: Nemecké lietadlá





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk