A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
DFS 228 | |
Typ | Experimentálne lietadlo |
---|---|
Výrobca | Deutsche Forschungsanstalt für Segelflug |
Konštruktér | Felix Kracht |
Prvý let | August 1944 |
Vyradený | Jún 1945 |
Charakter | v roku 1947 zošrotovaný |
Hlavný používateľ | Luftwaffe |
Vyrobených | 2 |
Varianty | DFS 346 |
DFS 228 bol projekt raketového výškového prieskumného lietadla navrhnutý Felixom Krachtom pre DFS (Deutsche Forschungsanstalt für Segelflug – Nemecký inštitút pre vzduchoplavbu) počas 2. svetovej vojny. Do konca vojny vzlietli len dva prototypy bez motora.
Vývoj
Počiatočný dizajn bol prevzatý z experimentálneho lietadla z medzivojnového obdobia, DFS 54, určeného pre let vo veľkých výškach. Projekt bol zastavený začiatkom vojny, ale v roku 1940 bol obnovený, keď RLM (Reichsluftfahrtministerium – Ríšske ministerstvo letectva) prednieslo DFS požiadavku na raketové prieskumné lietadlo. Projekt dal DFS príležitosť preskúmať dve oblasti s tým súvisiace- účinky šípovitosti krídel a nadzvukový let. Prvý prototyp bol dokončený v marci roku 1944, prechádzal testami v auguste, v lete ťahaný za Dornierom Do 217. Stroj mal dizajn vetroňa s dlhými, štíhlymi krídlami. Plánovalo sa namiesto kolies dať na podvozok pristávaciu lyžu. Nos lietadla by sa mal dať v prípade núdze oddeliť a v ňom mala byť umiestnený záchranná kapsula pre pilota, pre problémy s tlakovým systémom bol druhý prototyp prispôsobený a pilot bol v naklonenej pozícii. Asi 40 letov bolo spravených s prototypmi a inštalácia raketového motoru Walter HWK 109-509 mala nastať vo februári roku 1945, ale pre zhoršenú vojenskú situáciu bolo od projektu upustené a motor nebol nikdy vyrobený. Druhý prototyp bol zničený pri leteckom nálete v máji 1945 a prvý prototyp bol zhabaný Američanmi v júni. V roku 1946 bol poslaný do Británie na preskúmanie, kde bol zrejme v roku 1947 zošrotovaný.
Technické parametre
- Posádka: 1 pilot
- Dĺžka: 10,59 m
- Výška: 2,92 m
- Rozpätie krídel: 17,6 m
- Nosná plocha: 30 m²
- Prázdna hmotnosť: 1 350 kg
- Vzletová hmotnosť: 4 210 kg
- Pohonná jendotka: plánovaný 1 × raktový motor Walter HWK 109-509, s ťahom 16,7 kN
Výkony
- Maximálna rýchlosť: 900 km/h
- Dolet: 1 050 km
- Dostup: 25 000 m
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému DFS 228
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku DFS 228 na anglickej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk