Trolejbusová doprava v Dębici - Biblioteka.sk

Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Trolejbusová doprava v Dębici
Trolejbusová doprava v Dębici
Kostol vo Straszęcine – bývalá konečná zastávka trolejbusov
Kostol vo Straszęcine – bývalá konečná zastávka trolejbusov
Základné údaje
ŠtátPoľsko Poľsko
MestoDębica, Straszęcin
PrevádzkovateľIgloopol
Zahájenie prevádzky12. november 1988
Ukončenie prevádzkyoktóber 1990
Prevádzka
Počet liniek2 (1988)
Počet vozov10 (1988)
Mapa siete
Schéma trolejbusovej siete v Dębici
Schéma trolejbusovej siete v Dębici
Logo Wikimedia Commons multimediální obsah na Commons

V poľskom meste Dębica bola na prelome 80. a 90. rokov 20. storočia prevádzkovaná trolejbusová sieť.

Trolejbusy v Dębici začali jazdiť z iniciatívy miestneho poľnohospodársko-priemyselného podniku IGLOOPOL.[1]

História

I. etapa predpokladala výstavbu trate okolo areálu IGLOOPOLu a mala spájať železničnú stanicu s priemyselnými budovami v Dębici aj v susednej obci Straszęcin. V nasledujúcej II. etape mali byť vybudované trate v centre mesta a do obcí Zawada a Latoszyn. Mestská rada sa ale nezhodla na stavbe trati cez stred mesta, takže trať vybudovaná v I. etape neprežila krach IGLOOPOLu v roku 1990.

Doprava bola zahájená 12. novembra 1988 na trati postavenej v I. etape. Obratisko bolo umiestnené blízko kostola vo Straszęcine, trať viedla cez obec do Dębice. Tu bola trasa nasledujúca: Jana Pawła II – Piłsudskiego – Szkolna – Słoneczna – Fabryczna – 1 Maja. Po ulici 1 Maja viedla trasa na križovatku s ulicou Jana Pawła II, čím vzniklo v Dębici veľké blokové obratisko. Prevádzka na tejto jedinej trati bola zastavená v októbri 1990.[2]

bezramki

Linky

Schéma Linka
bezramki Straszęcin Baza transportowaDębica
35-lecia PRL – 1 Maja – Fabryczna – Słoneczna – Szkolna – Piłsudskiego – 35-lecia PRL
bezramki Straszęcin BorowiecDębica
Straszęcin – 35-lecia PRL – Piłsudskiego – Szkolna – Słoneczna – 1 Maja – 35-lecia PRL – Straszęcin


Vozový park

Vozový park tvorilo po celú dobu 10 trolejbusov Jelcz PR110E, ktoré boli po zrušení prevádzky odovzdané do iných poľských miest s trolejbusovú dopravou.

Referencie

  1. BUDYN, J. Trolejbus w Dębicy. Transport Miejski, 1988, čís. 10.
  2. POWAŁKA, Anna; TKOCZ, Maria. Zlikwidowane sieci trolejbusowe w Polsce. Acta Geographica Silesiana, 2010, čís. 7, s. 55–60. Dostupné online .

Iné projekty

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Trolejbusová doprava v Dębici





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk