Tatra 817 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Tatra 817
Tatra 817
Výrobca Tatra
Produkcia 2008 – dodnes
Krajina pôvodu Česko
Predchodca Tatra 815
Typ karosérie Nákladný automobil
Usporiadanie Tradičná koncepcia
Motor(y) vznetový vzduchom chladený V8
12 668 cm³ – 230/300kW
Prevodovka(y) 14 stupňová manuálna

Tatra 817 alebo Tatra 815-7 je ťažký nákladný automobil, určený na civilné i vojenské účely. Od roku 2008 ho vyrába Tatra Kopřivnice a nahrádza Tatru 815.

Charakteristika

Vývoj automobilu začal v roku 2002 s cieľom vytvoriť vozidlo na prieskumné akcie, ktoré sa bude dať prepraviť lietadlom C-130 Hercules, používaným v misiách NATO. Tatra zvolila za základ model T-815, z ktorej odvodila veľkú časť dielov. Upravený podvozok umožňuje výrobu pohonu 4×4, 6×6, 8×8, 10×10 a 12×12, ale aj 10×8 a 12×8.

Automobil má novú, nižšiu kabínu, ktorá je odolnejšia a jednoduchšie opancierovateľná, čím spĺňa základné predpoklady využitia vo vojenských misiách. Prototypy Tatry 817 v koncepcii 4×4 až 8×8 vznikli v roku 2004 a nasledovalo testovanie. O 2 roky neskôr výrobca pozmeňuje označenie modelu na Tatra T-815-7, čím odpadá potreba homologizácie nového vozidla.

Motor a prevodovka

Tatra 817 prebrala vzduchom chladené motory V8 so zdvihovým objemom 12 668 cm³ a výkonom 230/300 kW. Použitá 14 stupňová manuálna prevodovka umožňuje dosiahnuť vozidlu maximálnu rýchlosť 110 km/h. Alternatívne je možná montáž pohonných jednotiek (napr. Cummins) v kombinácii s automatickou prevodovkou (Twin Disc).

Podvozok

Podvozok vozidla tvorí nosná 3D štruktúra, ktorá kombinuje použitie centrálnej nosnej rúry s výkyvnými polonápravami a priebežný rám. Nové pneumatické pruženie všetkých náprav s vakmi pod rámom umožňuje zmenu svetlej výšky vozidla. Nechýba systém centrálnej kontroly a zmeny tlaku pneumatík, ovládaný z miesta vodiča.

Kabína

Kabína je celokovová, sklopná a jej konštrukcia umožňuje namontovať prídavné pancierovanie v rôznych stupňoch balistickej ochrany. Konštrukcia strechy umožňuje vytvárať rôzne varianty - prielezy, strelecké alebo pozorovacie vežičky alebo prípravu pre montáž rôznych zbraní. Dokonalé utesnenie kabíny umožňuje použitie pretlakovej filtroventilácie.

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Tatra 817

Externé odkazy

Zdroj

  • Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Tatra 817 na českej Wikipédii.


Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Tatra 817





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk