Elektrický rušeň 111 - Biblioteka.sk

Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Elektrický rušeň 111
 ...
Elektrický rušeň radu 111
Prevádzkové parametre
Maximálna rýchlosť80 km/h
Trvalý výkon872 kW
Napájacie sústavy3 kV js
Regulácia výkonupulzná
Usporiadanie pojazduBo' Bo'
Trvalá ťažná sila101 kN
Rozchod1 435 mm
Hmotnosť70,4 t
Šírka3 000 mm
Výška4 650 mm
Priemer kolies1 050 mm
Výrobné údaje
VýrobcaŠkoda Plzeň
Prevádzkovateľ(ČSD), ČD, ČDC
Rok výroby1981, 1982
Počet vyrobených kusov35
V prevádzke v období1981 – súčasnosť
Staré označenie ČSDE 458.1
Továrenské označenieŠkoda 78E

Elektrický rušeň 111 (predtým E 458.1) je elektrický posunovací rušeň pre jednosmernú napájaciu sústavu 3 kV vyrábaný v rokoch 1981 – 1982 firmou Škoda Plzeň (továrenské označenie Škoda 78E).

Vývoj

Po úspechu s prevádzkou starších posunovacích rušňov radu 110 bol objednaný nový podobný rušeň, ktorého technická úroveň by však zohľadňovala rýchly pokrok v oblasti polovodičov. Koncepcia nového rušňa bola najprv v roku 1979 vyskúšaná rekonštrukciou jedného stroja radu 110, ktorý bol predtým poškodený požiarom. Skúšobný rušeň vykazoval úsporu elektriny až 50% oproti rušňom s odporovou reguláciou výkonu. Tento rušeň bol neskôr označený ako rad 112. Po tejto skúške bola s určitými úpravami začatá výroba sériových strojov radu 111.

Konštrukcia

Rušeň je kapotovaný so stredovým vežovitým stanovišťom rušňovodiča. Okolo znížených predstaviek je ochodza pre údržbu a posunovača. Nápravy na dvoch dvojnápravových podvozkoch sú poháňané štyrmi elektromotormi. Elektrinu rušeň odoberá pomocou polopantografu na streche stanovišta rušňovodiča. Regulácia výkonu je pulzná, prebieha pomocou výkonových diód a tyristorov.

Prevádzka

Rušne boli odpočiatku svojej činnosti sústredené v depách v Česku: Ústí nad Labem, Praha, Česká Třebová a Ostrava. Okrem posunu sa uplatňujú aj v traťovej službe. Okrem jazdy v čele manipulačných vlakov jazdia aj s osobnými vlakmi napr. na trati Ústí nad Orlicí - Lichkov.

Pozri aj

Externé odkazy

Iný projekt

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Lokomotiva 111 na českej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Elektrický_rušeň_111





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk