A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Elektrický rušeň radu 111 | |
Prevádzkové parametre | |
---|---|
Maximálna rýchlosť | 80 km/h |
Trvalý výkon | 872 kW |
Napájacie sústavy | 3 kV js |
Regulácia výkonu | pulzná |
Usporiadanie pojazdu | Bo' Bo' |
Trvalá ťažná sila | 101 kN |
Rozchod | 1 435 mm |
Hmotnosť | 70,4 t |
Šírka | 3 000 mm |
Výška | 4 650 mm |
Priemer kolies | 1 050 mm |
Výrobné údaje | |
Výrobca | Škoda Plzeň |
Prevádzkovateľ | (ČSD), ČD, ČDC |
Rok výroby | 1981, 1982 |
Počet vyrobených kusov | 35 |
V prevádzke v období | 1981 – súčasnosť |
Staré označenie ČSD | E 458.1 |
Továrenské označenie | Škoda 78E |
Elektrický rušeň 111 (predtým E 458.1) je elektrický posunovací rušeň pre jednosmernú napájaciu sústavu 3 kV vyrábaný v rokoch 1981 – 1982 firmou Škoda Plzeň (továrenské označenie Škoda 78E).
Vývoj
Po úspechu s prevádzkou starších posunovacích rušňov radu 110 bol objednaný nový podobný rušeň, ktorého technická úroveň by však zohľadňovala rýchly pokrok v oblasti polovodičov. Koncepcia nového rušňa bola najprv v roku 1979 vyskúšaná rekonštrukciou jedného stroja radu 110, ktorý bol predtým poškodený požiarom. Skúšobný rušeň vykazoval úsporu elektriny až 50% oproti rušňom s odporovou reguláciou výkonu. Tento rušeň bol neskôr označený ako rad 112. Po tejto skúške bola s určitými úpravami začatá výroba sériových strojov radu 111.
Konštrukcia
Rušeň je kapotovaný so stredovým vežovitým stanovišťom rušňovodiča. Okolo znížených predstaviek je ochodza pre údržbu a posunovača. Nápravy na dvoch dvojnápravových podvozkoch sú poháňané štyrmi elektromotormi. Elektrinu rušeň odoberá pomocou polopantografu na streche stanovišta rušňovodiča. Regulácia výkonu je pulzná, prebieha pomocou výkonových diód a tyristorov.
Prevádzka
Rušne boli odpočiatku svojej činnosti sústredené v depách v Česku: Ústí nad Labem, Praha, Česká Třebová a Ostrava. Okrem posunu sa uplatňujú aj v traťovej službe. Okrem jazdy v čele manipulačných vlakov jazdia aj s osobnými vlakmi napr. na trati Ústí nad Orlicí - Lichkov.
Pozri aj
Externé odkazy
- Atlas lokomotív: Rušeň radu 111
- Elektrický rušeň radu 111 na stránkach zameraných na prototypovej a unikátne stroje, dobové fotografie
Iný projekt
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Elektrický rušeň 111
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Lokomotiva 111 na českej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk