Motorový rušeň 703 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Motorový rušeň 703
Motorový rušeň radu 703
Rušeň 703 v Havlíčkovom Brode
Rušeň 703 v Havlíčkovom Brode
Prevádzkové parametre
Maximálna rýchlosť40 km/h
MotorTATRA 930-54
Trvalý výkon169 kW
Prenos výkonuhydromechanický
Usporiadanie pojazduB
Maximálna ťažná sila80 kN
Rozchod1 435 mm
Minimálny polomer prechádzania oblúkov60 m
Hmotnosť24 t
Adhézna hmotnosť24 t
Dĺžka cez nárazníky7 220 mm
Šírka2 600 mm
Výška3 330 mm
Priemer kolies1 000 mm
Typ brzdySamočinná DAKO BS2
Priamočinná DAKO BP
Vretenová ručná brzda
Výrobné údaje
VýrobcaTurčianske strojárne Martin
Prevádzkovateľ(ČSD), ČD a privátny dopravcovia
Rok výroby1969, 1972 - 1979
Počet vyrobených kusov224
V prevádzke v období1969 - súčasnosť
Staré označenie ČSDT 212.1

Motorový rušeň 703 (do roku 1988 niesol označenie ako rad T 212.1) je malý dvojnápravový dieselový rušeň. Je určený pre posun v depách, staničný posun a pre vlečkovú prevádzku.

Výroba

Rušne radu 703 boli vyrábané v Turčianskych strojárňach Martin v rokoch 19721979. Prototyp bol postavený už v roku 1969. Pre Česko-slovenské štátne dráhy a česko-slovenské priemyselné podniky bolo vyrobených celkom 224 kusov, ďalších 12 strojov bolo určených pre pražské metro.[1]

Konštrukcia

Aj keď stroje rady 703 vyzerajú takmer zhodne ako staršie verzie 700 alebo 702, sú výrazne vylepšené. Pod zúženou kapotou pred stanovišťom rušňovodiča je umiestnený naftový dvanásťvalcový motor Tatra, ktorý prenáša krútiaci moment cez hydrodynamickú prevodovku a nápravové prevodovky. Riadenie rušňa je tak odlišné oproti starším typom s mechanickou prevodovkou, keďže rýchlostné stupne sa radia automaticky v závislosti od otáčok motora.

Stanovište rušňovodiča je umiestnené na konci robustného rámu a je prístupné dverami zozadu. Okolo kapôt sú úzke ochodze.

Historické rušne

  • 703.050 (České dráhy, depo Valašské Meziříčí)
  • 703.507 (Klub historie kolejové dopravy Praha, železniční muzeum Kněževes)

Referencie

Literatúra

  • BITTNER, Jaromír, a kol. Malý atlas lokomotiv 2007. Praha : Gradis Bohemia, 2006. ISBN 80-86925-02-1. (po česky)

Externé odkazy

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Lokomotiva 703 na českej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Motorový rušeň 703





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk