Elektrická jednotka 495.95 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Elektrická jednotka 495.95
Stadler GTW 2/6
ZSSK 495.95
Jednotka počas testovacej jazdy medzi Štrbským Plesom a Vyšnými Hágami
Jednotka počas testovacej jazdy medzi Štrbským Plesom a Vyšnými Hágami
Prevádzkové parametre
Maximálna rýchlosť80 km/h
Napájacie sústavy1,5 kV jednosmerný prúd
Usporiadanie pojazdu2'Bo2'
Rozchod1 000mm
Výrobné údaje
VýrobcaStadler Rail
PrevádzkovateľŽelezničná spoločnosť Slovensko
Rok výroby2020
Počet vyrobených kusov5
V prevádzke v období2021 – súčasnosť

Elektrická jednotka 495.95 je ozubnicová elektrická úzkorozchodná jednotka pre kombinovaný adhézny a ozubnicový pohon[1] vyrábaná firmou Stadler Rail, ktorú používa Železničná spoločnosť Slovensko v sieti Tatranských elektrických železníc od roku 2021.

História

Jednotky radu 495.95 od roku 2022 nahradili dosluhujúce jednotky ozubnicovej železnice 405.95, ktoré zaisťovali dopravu na ozubnicovej železnici ŠtrbaŠtrbské Pleso od roku 1970. Výberové konanie na dodávku piatich kusov vyhrala švajčiarska spoločnosť Stadler Rail. Súprava je postavená na báze jednotky Stadler GTW 2/6 a je schopná prevádzky na tratiach ozubnicovej železnice (OŽ) ako aj na tratiach Tatranských elektrických železníc (TEŽ). Prvá jednotka bola do depa Poprad dodaná v januári 2021. Po sérii testov boli jednotky schválené a uvedené do pravidelnej prevádzky - najskôr na tratiach TEŽ a neskôr aj na trati ozubnicovej železnice.

Charakteristika

Jednotka sa skladá z troch článkov. Stredného motorového "kontajnera" a riadiacich vozňov. Maximálna rýchlosť jednotky je 80 km/h, napájaná je jednosmerným napätím 1500 V. Riešenie jednotky vychádza z elektrickej jednotky ABeh 2/6, ktorú prevádzkuje švajčiarska spoločnosť MVR GoldenPass.

Priestor pre cestujúcich je v usporiadaní 2+2, vybavený klimatizáciou.

Prevádzka

Jednotky sú prevádzkované na tratiach:

Pred ich zaradením do prevádzky museli Železnice Slovenskej republiky ako správca infraštruktúry pristúpiť ku rozsiahlej rekonštrukcii trate medzi Štrbou a Štrbským Plesom.

Prehľad jednotiek

Číslo jednotky Prezývka
495.951-6 Bradavica
495.952-4 Stredohrot
495.953-2 Kostolík
495.954-0 Vysoká
495.955-7 Ganek

Galéria

Referencie

  1. STREDOHROT - ďalšia tatranská električkozubačka . ZSSK, 13. apríl 2021, . Dostupné online.

Iné projekty

Externé odkazy


Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Elektrická jednotka 495.95

Podporte znalostnú spoločnosť na Slovensku...
čítajte viac na tomto odkaze: Vysoké Tatry (mesto)





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk