A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Elektrický rušeň radu 124 | |
Elektrický rušeň radu 124 | |
Prevádzkové parametre | |
---|---|
Maximálna rýchlosť | 160 km/h |
Trvalý výkon | 2 472 kW |
Napájacie sústavy | 3 kV js |
Regulácia výkonu | odporová |
Usporiadanie pojazdu | Bo' Bo' |
Maximálna ťažná sila | 120 kN |
Rozchod | 1 435 mm |
Hmotnosť | 85 t |
Adhézna hmotnosť | 85 t |
Dĺžka cez nárazníky | 17 210 mm |
Šírka | 2 950 mm |
Priemer kolies | 1 050 mm |
Typ brzdy | DAKO BSE (od 2004) |
Výrobné údaje | |
Výrobca | Škoda Plzeň |
Prevádzkovateľ | Výzkumný Ústav Železniční |
Rok výroby | 1971 |
Počet vyrobených kusov | 1 |
V prevádzke v období | 1971 - súčasnosť |
Staré označenie ČSD | E 469.330 |
Továrenské označenie | Škoda 57Er |
Elektrický rušeň 124 (predtým E 469.3030, továrenské označenie Škoda 57E) je rušeň pre jednosmernú napájaciu sústavu 3 kV používaný najmä pri testoch na skúšobnom okruhu pri Velimi. Vyrobila ho plzenská firma Škoda, vtedy nazývaná Závody V. I. Lenina, v roku 1971. Patrí k československých elektrickým rušňom tzv. I. generácie.
Vývoj
Jediný rušeň dnešnej série 124 bol vyrobený ako posledný kus série strojov rady 123 a bol označený podľa vtedajšieho systému značenia ako E 469.3030, teraz 124.601-6. Od výroby však bol vybavený podvozkami nového typu, ktoré sa tu mali vyskúšať pre neskoršie rušne tzv. II. generácie.
Konštrukcia
Rušeň sa z väčšej časti zhoduje s radom 123. Hlavné rozdiely sú: nový typ podvozku, motory s vyšším výkonom, iný prevodový pomer kvôli vyššej rýchlosti a odlišný brzdný systém. Čo sa týka vzhľadu, je rušeň poznateľný okrem odlišného náteru tiež bezpečnostnými mrežami na čelných oknách.
Prevádzka
Rušeň v roku 1972 dosiahol na skúšobnom okruhu rýchlosť 219 km/h, čím dosiahol český rýchlostný rekord, ktorý prekonalo až v roku 2004 Pendolino. Ďalší rýchlostný rekord dosiahol na železničnej trati v ZSSR - 224 km/h, čo je rýchlostný rekord rušňov Škoda. Mimo tieto výnimočné prípady je rýchlosť rušňa obmedzená na 160 km/h. Vlastníkom rušňa je firma Výzkumný Ústav Železniční (VUZ).
Modernizácia
Počas modernizácie rušňa v 2004 bol vymenený brzdič samočinnej tlakovej brzdy za novší typ DAKO BSE. Okrem výmeny brzdiča bol počas modernizácie do rušňa pridaný aj vlakový zabezpečovací systém ETCS L1.
Externé odkazy
- Atlas lokomotív: Rušeň radu 124
- Rušeň radu 124 na stránkach zameraných na prototypy a unikátne stroje
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Lokomotiva 124 na českej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Elektrický rušeň 100
Elektrický rušeň 103
Elektrický rušeň 110
Elektrický rušeň 111
Elektrický rušeň 112
Elektrický rušeň 113
Elektrický rušeň 114
Elektrický rušeň 121
Elektrický rušeň 122
Elektrický rušeň 123
Elektrický rušeň 124
Elektrický rušeň 125.8
Elektrický rušeň 130
Elektrický rušeň 131
Elektrický rušeň 140
Elektrický rušeň 141
Elektrický rušeň 150
Elektrický rušeň 162
Elektrický rušeň 163
Elektrický rušeň 169
Elektrický rušeň 180
Elektrický rušeň 181
Elektrický rušeň 182
Elektrický rušeň 183
Elektrický rušeň 184
Elektrický rušeň 209
Elektrický rušeň 210
Elektrický rušeň 218
Elektrický rušeň 230
Elektrický rušeň 240
Elektrický rušeň 242
Elektrický rušeň 263
Elektrický rušeň 340
Elektrický rušeň 350
Elektrický rušeň 362
Elektrický rušeň 363
Elektrický rušeň 363.5
Elektrický rušeň 371
Elektrický rušeň 372
Elektrický rušeň 380
Elektrický rušeň 381
Elektrický rušeň S 699.0
Elektrický rušeň S 699.1
Parný rušeň 387.0
Parný rušeň 475.1
Parný rušeň 486.0
Parný rušeň 498.0
Parný rušeň 498.1
Parný rušeň 555.3008
Parný rušeň 556.0
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk